آفتاب
سفیر سوریه در تهران:

غرب سیاست ایجاد جنگ‌های مذهبی را دنبال می‌کند/ آمادگی کامل برای انتخابات

غرب سیاست ایجاد جنگ‌های مذهبی را دنبال می‌کند/ آمادگی کامل برای انتخابات

سفیر سوریه در تهران از آمادگی کامل دولتش برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و بر این موضوع تاکید کرد که غرب به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عدنان در نشست بحران سوریه و انتخابات آینده در اجلاس بین المللی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که یکشنبه 4 خرداد در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد با تقدیر از کسانی که در این اجلاس شرکت کردند، گفت: من لازم است اینجا در تهران به مجموعه مقاومت به خاطر پیروزی هایی که تاکنون داشته تبریک بگویم و همچنین به ملت ایران و رهبری این کشور به دلیل مواضع دائمی ایشان در قبال سوریه و در مخالفت با حملات وحشیانه به سوریه تبریک بگویم.

وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگی میان جبهه مقاومت از سوریه تا لبنان و از لبنان تا ایران ایجاد شده است. من به یاد می آورم که زمانی معاون وزیر دفاع امریکا هدف از به راه انداختن جنگ سوریه را قطع کردن روابط سوریه با ایران دانسته بود و گفته بود که اگر سوریه روابطش را با سوریه و لبنان قطع کند کارش خاتمه خواهد یافت. برای آنها دمشق بهترین راه برای رسیدن به تهران و ساقط کردن ایران است یعنی برای ساقط کردن ایران لازم است از دمشق بگذرند.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به حمایتهای صهیونیست از گروههای تروریستی در سوریه بیان کرد: این گروههای تروریستی از حمایتهای مالی و لجستیک صهیونیستها برخوردارند. آنها هر روز برای ساقط کردن دولت سوریه ضرب العجل تعیین می کنند و هدفشان این است که جنگی مذهبی علیه همه ملتها راه بیاندازند. اینها دشمنان ایران، سوریه و مقاومت هستند که می خواهند به اهداف خود دست پیدا کنند و تنها بهانه آنها برای تجاوز این بوده که دشمن فرضی به نام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.

محمود در ادامه از عامل اصلی پیروزی های سوریه سخن گفت و بیان کرد: آگاهی مردم سوریه نسبت به حجم توطئه ها نسبت به مردم این کشور عنصر و عامل اصلی در پیروزی های سوریه بوده و هست و ما در این راه شهدای فراوانی در مقابل با توطئه های تروریستی تقدیم کرده ایم. در اینجا باید عنوان کنم که مساله اساسی و عقیدتی وجود دارد و آن اینکه دشمنان تلاش می کنند مفاهیم و ارزشهای واقعی ما را وارونه جلوه دهند، ارزش‌ها را به ضد ارزش و ضد ارزش را به ارزش تبدیل کنند.

وی افزود: به طور مثال من چند سال پیش در پژوهشی متوجه شدم که چگونه به جنگهای مذهبی دامن می زنند. امروز اما به لطف دوستانمان در جمهوری اسلامی ایران و عراق و محور مقاومت، سوریه توانسته به شرایط و مرحله جدیدی وارد شود. امروز منطقه ما آبستن تحولاتی است که این تحولات در دیگر مناطق نیز تاثیر می گذارد.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سوریه عنوان کرد: ما بایستی در انتظار انجام انتخابات ریاست جمهوری باشیم. روز چهارشنبه انتخابات در سطح سفارتخانه های سوریه در کشورهای مختلف خواهد بود و روز 3 ژوئن انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور برگزار می شود. دولت سوریه تلاش کرده که این انتخابات به شکلی موفق انجام شود.

سفیر سوریه در تهران در پایان با بیان اینکه همه اقشار مردم و ملت سوریه با رای دادن به یک نفر از کاندیداهای خود می توانند آینده خود را ترسیم کنند، گفت: شهدای سوریه و مردم افتخارآفرین سوریه موفقیتهای زیادی را برای ما رقم زدند اگر مقاومت و پایداری مردم نبود نمی توانستیم جنگی را که به ما تحمیل شد تحمل کنیم.
 

کد N302202

وبگردی