آفتاب

پنتاگون تأسیسات غیر ضروری خود در اروپا را واگذار می‌کند

پنتاگون تأسیسات غیر ضروری خود در اروپا را واگذار می‌کند

روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا گزارش داد پنتاگون از حدود 20 عدد از تاسیسات خود در اروپا صرف‌نظر کرده و قصد دارد آن‌ها را به کشورهای میزبان بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا این خبر را به نقل از دریادار جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون بیان کرد.

جان کربی این گونه اقدامات را تغییرات در زیرساخت‌های کم اهمیت تلقی کرد که موجب پس‌انداز دست کم 60 میلیون دلار در سال در بودجه آمریکا خواهد شد.

از جمله تاسیساتی که ارتش آمریکا مازاد بر نیاز در نظر گرفته یک زمین گلف، یک زمین تیراندازی، یک هتل و چند پایگاه هوایی و ساختمان است.

براساس این گزارش این‌ها تاسیساتی هستند که ناتو از آن‌ها استفاده نمی‌کند یا به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کند.

روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از کربی نوشت: هیچ‌یک از این اقدامات نه بر ساختار نیروهای مسلح آمریکا و همچنین نه بر ظرفیت بالقوه این نیروها تأثیری نخواهد گذاشت.

آن گونه که ادعا شده این اقدام به نفع فرماندهی اروپای آمریکا خواهد بود و طی آن منابعی به منظور ماموریت‌های دارای اولویت آزاد خواهد شد.

دریادار کربی تاکید کرد تصمیم بازگرداندن این تاسیسات به کشورهای میزبان شامل آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها بر قابلیت ارتش آمریکا به منظور استقرار نیرو در اروپا تاثیر نخواهد گذاشت.

کربی به خبرنگاران گفت این کاملا واضح است چنین اقدامی بر ظرفیت ارتش ما در این قاره تغییری ایجاد نکرده و آمادگی ما به منظور عمل به تعهدات امنیتی در اروپا را کاهش نخواهد داد.

وی تاکید کرد که تصمیم واگذاری 21 عدد از تاسیسات ارتش آمریکا در آلمان، ایتالیا، دانمارک، یونان، انگلیس و بلژیک موجب صرفه‌جویی 60 میلیون دلار در سال خواهد شد.

این نخستین اقدام در راستای طرح کاهش تاسیسات ارتش آمریکا است که تحت عنوان طرح تثبیت زیر ساخت‌های اروپا به اجرا درآمده است.

پنتاگون تلاش دارد تا حدود یک تریلیون دلار کاهش بودجه خود را طی یک دهه به اجرا درآورد و کنگره آمریکا آن را تحت فشار قرار داده تا تاسیسات غیرضروری خود در خارج از کشور را واگذار کند.

انتهای پیام

کد N302161

وبگردی