آفتاب
عدلی منصور:

نهادهای دولتی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر بی‌طرف هستند

نهادهای دولتی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر بی‌طرف هستند

نهادهای دولتی مصر از جمله ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنند.

«عدلی منصور» رئیس‌جمهوری موقت مصر تاکید کرد که نهادهای دولتی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور جانب بی‌طرفی را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منصور در سخنانی تلویزیونی گفت که نهادهای دولتی مصر از جمله ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنند.

منصور که سال گذشته و در پی برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق مصر توسط ارتش به مقام ریاست‌جمهوری منصوب شد، افزود که نهادهای دولتی از هیچ شهروندی نخواسته‌اند که به کاندیدای خاصی رای دهد.

این در حالی است که ستاد تبلیغاتی «حمدین صباحی» کاندیدای چپ‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر نسبت به حمایت برخی دستگاه و نهادهای دولتی از «عبدالفتاح السیسی» وزیر سابق دفاع و شانس نخست پیروزی در این انتخابات اعتراض کرده است.

رئیس‌جمهوری موقت مصر در سخنان خود از همه مصری‌ها خواست که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند و نسبت به پیامدهای عدم شرکت در این انتخابات هشدار داد.

بنا بر این گزارش، ۵۴ میلیون نفر از ۸۶ میلیون نفر جمعیت مصر واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

کد N301944

وبگردی