آفتاب
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

پیروزی در سوریه نزدیک است/ حزب الله نمی تواند درباره سوریه تماشاگر باشد

پیروزی در سوریه نزدیک است/ حزب الله نمی تواند درباره سوریه تماشاگر باشد

رئیس شورای سیاسی و نماینده دبیر کل حزب الله لبنان هدف از حمایت از سوریه را دفاع از محور مقاومت و آن را با فلسطین یکی دانست و بیان کرد که در جنگ های محور مقاومت همه ما شریک یکدیگر هستیم که در مقابل دشمن باید ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابراهیم امین السید در هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون های اسلامی که امروز یکشنبه چهارم خرداد در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: این اجلاس مدتی است که همزمان با سالگرد مقاومت در بیست و پنج ماه می در فلسطین برگزار می شود پس من سخن خود را اینگونه آغاز می کنم که مساله فلسطین به عنوان یک پیروزی برای امت اسلام مهم بوده و هست.

وی با اشاره به تلاش‌های صهیونیسم برای نابودی فلسطین بیان کرد: صهیونیسم با اشغال، درگیری و جنگ در فلسطین و جنایاتی که مرتکب می‌شود، مانع رشد فلسطینیان می شود. صهیونیسم تلاش دارد فلسطین را یهودی سازی کند و مساله فلسطین هم به همین دلیل شکل گرفته است در این سال ها تلاش شده که وانمود شود صهیونیسم اسطوره غیرقابل شکست است، اما مقاومت نشان داد می توان آنها را با شکست مواجه کرد.

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به اظهارات یک وزیر رژیم صهیونیستی که در سخنی اعتراف کرده بود که حزب الله آنها را در جنگ شکست داده ، گفت: وقتی یک تشکیلات مقاومتی شکل می گیرد می تواند رعب و وحشت را در دل دشمنان ایجاد کند. وقتی جنگ دوم در سمتامبر شروع شد هدف این بود که سوریه، فلسطین، لبنان و جمهوری اسلامی و در واقع محور مقاومت از بین برده شود که این جنگ با تصمیم آمریکا شکل گرفت، اما فلسطین در سطح تظاهرات مردمی، رسانه ای، مقابله مسلحانه و وحدت ملی، مقاومت خود را نشان داد.

امین السید در ادامه با اشاره به سخنان خود به جنگ سوریه اشاره و آن را مشابه دیگر جنگ های منطقه دانست و گفت: جنگ سوریه نیز به جهت اهدافی که دشمنان دارند شبیه جنگ ماه سپتامبر است هدف این است که سوریه را تضعیف کنند و باید بدانید که اگر سوریه سقوط کند مقاومت در لبنان و فلسطین ساقط خواهد شد. هم اکنون همه کشورها و مذاهب از 83 کشور تحت عنوان فراهم کردن آزادی می خواهند حکومت سوریه را ساقط کنند. هدف آنها در سوریه این بوده است و ما نمی توانیم تماشاگر باشیم که سوریه در معرض یک توطئه بزرگی قرار بگیرد و ما بنشینیم دست روی دست بگذاریم. پیروزی ما در سوریه شکست همه قدرت هایی خواهد بود که امروز در سوریه جمع شدند.

وی ادامه داد: ما توانسته ایم تمام توطئه هایی را که در این کشور بوده خنثی کنیم، انشاءالله با تلاش سوریه و دیگر کشورها پیروزی نزدیک است.

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در پایان با بیان اینکه استکبار و صهیونیسم تلاش کردند که با اعزام بسیاری از گروه های مسلح به سوریه، مردم سوریه را به خاک و خون بکشند، گفت: ما در سوریه بخاطر دفاع از فلسطین و مقاومت حضور داریم هدف ما از دفاع حمایت از یک شهر و یک دولت نیست، بلکه هدف ما حمایت از محور مقاومت است. همانطور که اسد شریک پیروزی ما در جنگ ماه می بوده است، لذا پیروزی ما هم در سوریه خواهد بود. همه ما شریک یکدیگر هستیم و می توانیم به عنوان یک خیمه در مقابل دشمن بایستیم.

کد N301749

وبگردی