آفتاب

بیش از 2000 تروریست تونسی وارد لیبی شده‌اند

بیش از 2000 تروریست تونسی وارد لیبی شده‌اند

در پی درگیری‌ها و ناامنی در بنغازی لیبی منابع امنیتی این کشور از حضور بیش از 2000 تروریست تونسی در خاک این کشور خبردادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت ارم، منابع امنیتی لیبی اعلام کردند: بیش از 2000 تروریست تونسی که 10 درصد از تمامی تروریست‌ها با تابعیت‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند که در این کشور فعالیت دارند، وارد لیبی شده‌اند.

این منابع اظهار کردند: این تروریست‌ها به دنبال اینکه گروه "انصار الشریعه" در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت و اعمال محدودیت‌هایی را از سوی تونس شاهد بود از این کشور وارد لیبی شدند در حالی برخی دیگر که در کشتارهای سوریه دست داشتند از سوریه به لیبی آمده‌اند و برخی دیگر از مالی وارد خاک لیبی شده‌اند.

این منابع تاکید کردند: جنگی را که خلیفه حفتر فرمانده سابق ارتش نیروهای زمینی علیه گروه‌های تروریستی مسلح در لیبی آغاز کرده عرصه را بر این گروه‌ها تنگ کرده است و منجر به فرار آن‌ها به کشورهای همسایه به ویژه تونس، الجزایر و مصر شده است.

این منابع هشدار دادند که گروه‌های تروریستی به سازماندهی خود به منظور انتقام و پاسخگویی به محدودیت‌ها علیه خود پرداخته و منافع و امنیت کشورهای منطقه را هدف قرار خواهند داد که این امر نیازمند هوشیاری کامل امنیتی است خصوصاً اینکه اکثر آن‌ها در سطح عالی آموزش دیده‌اند و مهارت بسیاری دارند.

انتهای پیام

کد N301566

وبگردی