آفتاب

معترضان به کودتا، درپایتخت تایلند تظاهرات کردند

معترضان به کودتا، درپایتخت تایلند تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- بیش از یک هزارنفر از معترضان به وقوع کودتا در تایلند روز یکشنبه با وجود دستور ارتش برای پایان دادن به گردهمایی های اعتراض آمیز، درˈبانکوکˈ پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

خبرگزاری فرانسه از بانکوک گزارش داد: این اولین تظاهرات و اعتراض گسترده مردم از زمان وقوع کودتا درتایلند و روی کارآمدن ارتش در روز پنجشنبه گذشته تاکنون بوده است.

این گزارش می افزاید به رغم آنکه ارتش تایلند اوایل وقت امروز ازمردم خواست تا گردهمایی اعتراض آمیز برگزار نکنند و اینگونه اقدام ها را مغایر با قوانین حکومت نظامی خوانده بود، هیچ نیروی نظامی یا پلیسی درحین برپایی این تظاهرات درخیابان های بانکوک به چشم نمی خورد.

تایلند از روز پنجشنبه شاهد کودتا بوده و هم اکنون نظامیان حکومت را در دست دارند و مقررات منع آمدوشد در ساعاتی از شبانه روز برقرار است.

درپی وقوع کودتا درتایلند، ارتش این کشور اقدام به بازداشت ˈیینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر سابق و دهها نفر از رهبران برکنارشده دولتی و شخصیت های سیاسی این کشور کرده است ،بطوری که این اقدام ها، انتقاد شدید جامعه بین المللی را به دنبال داشته است.

ارتش تایلند می گوید برای جلوگیری از آشوب های بیشتر، قدرت را به دست گرفته است. تایلند به دلیل تظاهرات پی در پی موافقان و مخالفان دولت ماه ها در بی ثباتی به سر می برد.

این دوازدهمین کودتای تایلند در 8 دهه گذشته است.

آساق**1450** 5981
کد N301541

وبگردی