آفتاب

سرپیچی معترضان تایلندی از قوانین حکومت نظامی

سرپیچی معترضان تایلندی از قوانین حکومت نظامی

صدها تن از معترضان در بانکوک با برگزاری راهپیمایی در مراکز تجاری مقابل هشدارهای این خونتا علیه اعتراضات ضد کودتا مقاومت کرده‌اند؛ اقدامی که به شدت تحت نظارت نیروها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال پرایوس چان - اوچا، فرمانده ارتش تایلند و رهبر کودتای این کشور اوایل صبح امروز (یکشنبه) به مردم گفت که از راهپیمایی‌ها اجتناب کنند و اصول و قوانین عادی دموکراتیک در شرایط کنونی قابل اعمال نیستند.

با این حال حدود 500 معترض خشمگین به این هشدارها گوش نداده و با نیروهایی که به منظور جلوگیری از سومین روز اعتراضات در بانکوک مسیر رسیدن به ترن هوایی این شهر را مسدود کرده بودند، مواجه شدند.

در مرکز تجاری راتچا پراسونگ گروهی از سربازان توسط معترضان رانده شدند. سربازان تا اواسط روز تمامی مسیرهای مرتبط با این مراکز خرید را مسدود و ایستگاه‌های ترن هوایی به مقصد این منطقه را به حالت تعلیق درآوردند.

ژنرال پرایوس چان - اوچا همچنین از بازداشت سیاستمداران و فعالانی که با دولت عزل شده همکاری داشتند، دفاع کرده و گفت: این برنامه بیشتر از یک هفته طول نمی‌کشد و طبق قانون صورت گرفته است.

وی همچنین به تمامی شهروندان تاکید کرد تا از پیوستن به معترضان ضد کودتا اجتناب کنند چرا که در این لحظه اصول و قوانین دموکراتیک به صورت عادی قابل اجرا نیستند.

انتهای پیام

کد N301432

وبگردی