آفتاب
رئیس شورای سیاسی حزب الله:

پروژه ویرانی و تجزیه سوریه شکست خورد/ حزب الله نمی‌توانست در جایگاه تماشاگر بایستد

پروژه ویرانی و تجزیه سوریه شکست خورد/ حزب الله نمی‌توانست در جایگاه تماشاگر بایستد

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در اظهاراتی تاکید کرد: سوریه از مرحله توطئه ها عبور کرده و وارد دوران پیروزی بر پروژه ویرانی و تجزیه این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد، "ابراهیم امین السید" رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان امروز در اظهاراتی تاکید کرد: سوریه از مرحله توطئه ها عبور کرده و به سوی پیروزی بر پروژه ویرانی و تجزیه گام بر می دارد.

وی افزود: هدف اصلی در سوریه سرنگونی نظام این کشور و سرنگونی محور مقاومت و فلسطین بود، اما سوریه با کمکهای ایران و روسیه، رشادتهای ارتش و پایداری مردم و البته حضور حزب الله لبنان به سوی پیروزی گام بردارد.

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به شباهتهای جنگ 33 روزه و تحولات سوریه، افزود: این دو جنگ از لحاظ اهداف مشابه بودند.

ابرهیم امین السید  افزود: البته هدف توطئه علیه سوریه در نهایت ساقط کردن کامل محور مقاومت بود و این نخستین جنگ تاریخ بود که در آن حکومتها ، احزاب و گروههای مسلحی از 88 کشور مختلف تحت عنوان دموکراسی علیه سوریه اعلام جنگ کردند.

وی تاکید کرد: زمانی که ما (حزب الله) مشاهده کردیم که هدف(محور ضد سوری)در سوریه، محور مقاومت و موضوع فلسطین بود، نمی توانستیم در جایگاه تماشاگر باقی بمانیم.

کد N301303

وبگردی