آفتاب
مدیرکل زندان‌های استان خوزستان خبر داد

کاهش قتل‌های ناموسی در اهواز

کاهش قتل‌های ناموسی در اهواز

مدیرکل زندان‌های استان خوزستان گفت:‌ افکار جامعه‌ ما نسبت به مقوله‌ زندانی ضعیف است و باید این افکار تغییر کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پوست‌چی در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان خوزستان نزدیک به 14 هزار زندانی وجود دارد که حدود 2 هزار و 700 نفر از آنها مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: بیشترین جرایم در سطح استان خوزستان به ترتیب سرقت و مواد مخدر است که میانگین جرم مواد مخدر این استان نسبت به سطح کشور پایین‌تر است.

مدیرکل سازمان‌ زندان‌های استان خوزستان خاطرنشان کرد: آمار قتل‌های ناموسی در اهواز نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

پوست‌چی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات عمده موجود در استان خوزستان فرسودگی زندان است و همین موضوع باعث شده که تعداد زندانی‌های ما نسبت به استان‌های‌ دیگر محدودتر باشد.

وی ادامه داد: در27 شهرستان استان خوزستان دارای 32 حوزه‌ قضایی هستیم، اما متاسفانه در 8 شهرستان زندان داریم و در واقع کمبود فضا اولین مشکل ما محسوب می‌شود.

مدیرکل سازمان زندان‌های استان خوزستان بیان کرد: 70 سال قبل از زندان آبادان به عنوان استبل انگلیسی‌ها استفاده می شد و ما اکنون از آن به عنوان زندان استفاده می‌کنیم.

پوست‌چی اظهار کرد: رعایت و توجه به مسائل بهداشت و درمان زندانیان برای ما بسیار حائز اهمیت است و در سال 92 نسبت به سال 90 با رعایت بهداشت با کاهش 50 درصدی مرگ و میر در استان مواجه بودیم.

وی با بیان این که اشتغال بعد از رهایی برای زندانیان بسیار حائز اهمیت است، گفت: حدود 80 درصد از زندانیان ما جوان هستند که این درصد، درصد بالایی است. می‌توان گفت که قشر جوان ما مولد اشتغال در جامعه محسوب می‌شوند؛ بنابراین اشتغال بعد از رهایی آنها بسیار مهم است و نهادهای اجتماعی نیز باید همکاری‌های لازم در این راستا را داشته باشند.

پوست‌چی گفت: متاسفانه افکار جامعه ما نسبت به مقوله‌ زندانی ضعیف است و ما باید تلاش کنیم تا افکار جامعه در رابطه با قشر زندانی و خانواده آنها تغییر کند.

به گزارش ایسنا، آخرین پروژه‌ احداثی توسط بنیاد تعاون زندانیان مربوط به فروشگاه بزرگ حامی در اهواز شد. در روز گذشته چهار پروژه توسط بنیاد تعاون از جمله کارگاه تولید بلوک سبک اهواز، CLC، کارگاه ورمی کمپوست، احداث مجتمع پرواربندی 450 راس گوساله و کارگاه بسته‌بندی ملزومات بهداشتی و پوشاکی مجتمع الحدید اهواز احداث شد.

انتهای پیام

کد N301237

وبگردی