آفتاب
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

قرارداد 140 میلیارد تومانی با شرکت چینی برای توسعه پتروشیمی مسجد سلیمان

قرارداد 140 میلیارد تومانی با شرکت چینی برای توسعه پتروشیمی مسجد سلیمان

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از ثبت تاریخ اولین اکتشاف نفت در خاورمیانه به عنوان روز مسجدسلیمان خبر داد و اظهار داشت: این برای اولین بار است که یک واقعه اقتصادی و طبیعی مبنای ثبت یک روز در تقویم کشور می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، اسماعیل جلیلی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت پنجم خرداد روز اولین اکتشاف نفت در ایران گفت: مسیر اقتصاد ملی ایران بعد از اولین فوران چاه نفت در خاورمیانه در مسجد سلیمان تغییر کرده و این واقعه نقطه عطفی در تاریخ کشور شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 108 سال از آن دوران می گذرد، گفت: هر چند حدود 600 چاه نفتی در حوزه مسجدسلیمان وجود دارد، اما همه این چاه ها فعال نیستند، نفت نقش تاثیرگذاری در به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی کشور دارد.

وی تصریح کرد: 5 خرداد که همزمان با سالروز اکتشاف نفت است از این پس در تقویم سالانه به نام روز مسجدسلیمان نامگذاری می شود.

جلیلی همچنین از برگزاری نمایشگاه اختصاصی با حضور ریاست مجلس، نمایندگان، وزیر نفت و مسئولان دولت با موضوع فرآیند اکتشاف نفت تا مرحله تولید، قرارداد دارسی به عنوان اولین قرارداد خرید نفت که در سال 1280 منعقد شد، خبر داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای اولین بار است که یک واقعه اقتصادی و طبیعی مبنای ثبت یک روز در تقویم کشور می شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان همچنین از انعقاد قراردادی با ارزش 140 میلیارد تومان به دستور وزیر نفت با شرکت چینی جهت فاز دوم توسعه پتروشیمی شهر مسجدسلیمان خبر داد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با دستور وزیر نفت انعقاد قرارداد با شرکت های چینی ممنوع شده است، گفت: این قرارداد، قراردادی میان یک شرکت خصوصی و شرکت چینی بوده که بلامانع است.

کد N301037

وبگردی