آفتاب
روحانی در همایش اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی؛

عده ای گمراه به نام جهاد وحشت آفرینی می کنند/ جهان اسلام برند صالح داشته باشد

عده ای گمراه به نام جهاد وحشت آفرینی می کنند/ جهان اسلام برند صالح داشته باشد

رئیس جمهور با اشاره به تقارن حماسه فتح خرمشهر و ایام پیروزی مقاومت بر اسرائیل گفت: در هر دو نبرد ایمان و اراده بر ابزار مدرن پیروز شد این درس هایی است که ما باید از آن یاد بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در افتتاحیه هفتمین اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی که صبح امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: امروز در مقطعی از زمان قرار داریم که می توان آن را عصر ارتباطات نامید.

وی قدرت ارتباطات را بخشی از قدرت ملی دانست و گفت: هر کشوری که بتواند ندا و صدای مردم را بهتر به گوش به جهانیان برساند و بتواند رابطه بهتری در میان اقشار و گروه های جامعه خود ایجاد کند وهر کشوری که بتواند در منطقه و جهان ندای اکثریت باشد و همنوا با فطرت انسانی باشد بی تردید با خواست منطقی همه انسان ها منطبق است.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با اشاره به تقابل جهان اسلام با دنیای غرب ادامه داد: این تقابل بر سر هویت به ویژه هویت نسل جوان است.

وی گفت: غرب تلاش می کند تا هویت جوامع انسانی را به سمت هویتی که خود می خواهد شکل دهد.

روحانی با بیان این که قبل از آن که امروز تصرف سرزمین ها در دنیای امروز مورد نظر باشد تصرف اذعان و افکار عمومی مورد نظر قدرت ها است، تصریح کرد: این جا جایی است که دنیای اسلام با تمام توان برای حفظ هویت خود باید وارد صحنه شود.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم از ابزارهای مدرن فاصله بگیریم و از سرعت و ظرافت و هنر تاثیرگذاری از دنیای غرب عقب بمانیم چرا که امروز هرکس سریعتر خبرش را به گوش برساند او می تواند افکار عمومی را به سمت خواسته های خود هدایت کند و خبرهای بعدی انفعالی است.

رئیس جمهور با بیان این که خبری تاثیرگذار است که از ظرفیت هنری برخوردار باشد گفت: تغییر ضمیر ناخودآگاه هنر است.

وی بهره گیری از فناوری غرب در عرصه رسانه را یک ضرورت دانست و گفت: ما نیز باید از ابزار و فناوری مدرن در عرصه رسانه برخوردار باشیم.

روحانی ادامه داد: شاید غرب از لحاظ فنی قدمی از ما جلوتر باشد اما خوشبختانه ما دارای محتوایی سرشار از هدایت هستیم که آن فرهنگ اسلام و خاندان اهل بیت(ع) است. آن محتوایی که می تواند بر ابزار غالب شود همین فرهنگ اسلام است.

وی انقلاب اسلامی را بهترین تجربه غلبه فرهنگ اسلام بر غرب دانست و گفت: در انقلاب اسلامی نه رادیو و تلویزیون در اختیار ما و نه حتی ابزار لازم برای چاپ اعلامیه و امام (ره) بود و نوار ضبط صوتی که از نجف یا پاریس آن هم از طریق تلفن به ایران منتقل می شد و در جای جای ایران ظرف حدود 48 ساعت منتشر می شود.

رئیس جمهور افزود: ما در انقلاب از لحاظ ابزار بسیار ضعیف تر از جبهه مقابل بودیم اما از لحاظ محتوا توانستیم پیروز شویم و ما از ابزارهایی بهره بردیم که غربی ها از آن غافل بودند.

وی گفت: ما در انقلاب از ابزار روحانیت و شبکه ارتباط مردمی بهره بردیم و حتی در جنگ تحمیلی نیز ابزار ایمان و اراده مردم ما بر ابزار مدرن شرق و غرب پیروز شد.

روحانی در ادامه با اشاره به با اشاره به تقارن سالروز فتح خرمشهر با ایام پیروزی مقاومت بر اسرائیل گفت: این ایام گرامیداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر است که همزمان شده با پیروزی مقاومت بر اسرائیل متجاوز و در هر دو نبرد ایمان و اراده بر ابزار مدرن پیروز شد و این درس هایی است که ما باید از آن یاد بگیریم.

وی با بیان این که اگر محتوای ارزشمند تولید کنیم می توانیم بر کسانی که ابزار مدرن در اختیار دارند پیروز شویم، گفت: ما می توانیم جوانان مان را مجذوب فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) قرار دهیم.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به سالروز مبعث پبامبر(ص) گرامی اسلام ادامه داد: بعثتی که ندای حق در همه بتکده ها پیروز شد و امروز ما نیز کاری به جز ادامه بعثت نداریم.

وی با اشاره به دعوای اصلی غرب با جهان اسلام تصریح کرد: غرب می خواهد مصرف گرایی و لذت گرایی را دنیای امروز به ویژه برای نسل جوان ما مسیر زندگی قرار دهد یعنی بت مصرف، بت لذت، بت بی عدالتی و بت تبعیضی که می خواهد بین جوامع اسلامی و جهان در حال توسعه برقرار کند.

وی ادامه داد: امروز دنیای غرب نمی خواهد که اسلام در مسیر فناوری مدرن قرار گیرد آنها سلطه و تفرق خود را بر انحصاری کردن فناوری مدرن می دانند و به بهانه های مختلف می خواهند دنیای اسلام را با فاصله ای چند ساله با دنیای به اصطلاح پیشرفته صنعتی خودشان قرار دهند.

روحانی با تاکید بر اینکه ما باید بت تبعیض و بت لذت گرایی غرب را بشکنیم گفت: ما باید بت توحید را جایگزین بت لذت گرایی کنیم و اگر گوینده و عمل کننده لا الله الا الله باشیم حتماً رستگاری نیز در کنارش می آید.

وی با بیان این که ما باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم در دنیای ارتباطات با کشورهای مدرن آماده کنیم گفت: ما باید نسل جوان امروز و فردا را هدایت و بعثت پیامبر(ص) را در دل جوانان پایدار و جاودانه سازیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دنیانی ارتباطی امروز دیگر رادیو و تلویزیون کنار گذاشته شده و موبایل و اینترنت جای آن را پر می کند گفت: ما باید خودمان را به ابزار مدرن برای نبرد فرهنگی تجهیز کنیم و اگر توان خود را به کار گرفتیم چون محتوای ما حق است و منطبق بر فطرت الهی است می توانی بر غرب پیروز شویم.

وی با بیان این که امروز رسانه ها تاثیرگذار بر سبک زندگی و هنجارها است گفت: رسانه ها امروز تنها تصویر را منعکس نمی کنند بلکه خود می سازند و تولید می کنند و اگر در این روزگار نتوانیم با قدرت از فرهنگ صیانت کنیم سبک زندگی جامعه اسلامی به تدریج سبک غربی خواهد شد و خانه و خانواده غربی می شود و می رسد آن روزی که از نو بتها به جای لا الله الا الله ظهور و بروز می کنند و این فاجعه بزرگی برای دنیای اسلام است و با جاهلیت جدیدی مواجه می شود.

روحانی با تاکید بر اینکه ما نیاز به تولید برند داریم گفت: همان طور که در غذا باید غذای حلال را در دنیای اسلام و جای جای جهان بگسترانیم تا هر مسلمانی به هر کشوری رفت تابلوی غذای حلال چشم او را جلب و دل او را آرام کند، باید در کنار آن نیز تولید پاک و نظیف را هم بتوانیم جایگزین انواع تولیدهای منحرف کننده غربی کنیم و برای این کار باید برند جدیدی را به وجود آوریم.

وی افزود: باید یک برند صالح، تولید صالح و عمل صالح را به عنوان برند در دنیای اسلام ایجاد کنیم تا هر کس محصول را با برند صالح ببیند بدانند که برند درست و صحیح و منطبق بر واقعیت است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عده ای گمراه به نام دین و جهاد، تروریسم و وحشت و مشکلات در دنیای اسلام ایجاد می کنند.

ادامه دارد ...

کد N300936

وبگردی