آفتاب

سامانه‌های جدید ارتباطی قرارگاه پدافند هوایی خاتم رونمایی شد

سامانه‌های جدید ارتباطی قرارگاه پدافند هوایی خاتم رونمایی شد

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند "بصیر" و سامانه ارتباط رادار "رسول" که با تلاش متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تولید شده است، با حضور امیر سرتپیت فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیاء رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند بسیج بر اساس راهبرد قرارگاه پدافند هوایی برای هوشمندسازی شبکه کنترل و فرماندهی و ایجاد تحرک در این سامانه طراحی شده و کاملا منطبق با سامانه کنترل و فرماندهی بومی پیامبر اعظم ساخته شده است.

این سامانه قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، رادارهای پسیو و اکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری، عناصر دیده‌بانی، شنود سیگنالی، سامانه‌های موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی همجوار را داراست و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت، در خصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی زمین پایه و هواپایه به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند.

قابلیت تحرک و جابجایی بالا و استقرار در مناطق صعب‌العبور، دفاع در برابر جنگ الکترونیک و استفاده از شبکه‌های ماکرویو اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینان‌بخشی از اصابت و انحدام اهداف از دیگر قابلیت‌های این سامانه هوشمند است.

همچنین رادار رسول توانایی تامین ارتباط تاکتیکی امن و پایدار و انتقال خطوط صوت و دیتای خود را به نزدیک‌ترین یگان پدافندی و مراکز کنترل و فرماندهی را داراست.

از خصوصیات دیگر این سامانه، قابلیت اتصال به شبکه‌های ارتباطی زیرساخت کشوری، قابلیت رمزگذاری اطلاعات، افزایش سرعت و دقت عمل شبکه‌های پدافندی در انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز کنترل و فرماندهی پدافند و برقراری ارتباط چند لایه نزدیک، متوسط و دور است.

انتهای پیام

کد N300871

وبگردی