آفتاب

حمایت کشورهای عربی از اقدامات خلیفه حفتر در لیبی

حمایت کشورهای عربی از اقدامات خلیفه حفتر در لیبی

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که کشورهای عربی به خلیفه حفتر به عنوان تنها امید برای تحقق و ثبات در لیبی می‌نگرند و به همین دلیل تعدادی از کشورها تصمیم به حمایت از وی گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، منابع دیپلماتیک فاش کردند که خلیفه حفتر، سرلشگر بازنشسته ارتش لیبی که رهبری عملیات نظامی علیه شبه نظامیان اسلام‌گرا در شرق لیبی را برعهده دارد از حمایت نظامی مصر برخوردار است.

منابع اعلام کردند که حفتر همچنین اموالی را از طریق مصر و از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دست می‌آورد.

در همین راستا روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون به نقل از یک دیپلمات گزارش داد که کشورهای عربی به حفتر به عنوان تنها امید برای تحقق ثبات در لیبی می‌نگرند.

منابع خاطرنشان کردند که حفتر توانسته نظر ارتش لیبی را به خود جلب کند و ارتش علی رغم دستور ستاد مشترک لیبی عملیات نیروهای حامی حفتر را متوقف نکرد.

منابع همچنین تاکید کردند: پس از اینکه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به این نتیجه دست یافتند که آمریکا از شبه نظامیان اسلام گرای وابسته به اخوان المسلمین حمایت می‌کند تصمیم گرفتند تا از حفتر حمایت و پشتیبانی به عمل آورده تا وی بتواند اوضاع در لیبی را تحت کنترل خود درآورد.

یک دیپلمات در این خصوص گفت: کشورهای عربی در ارزیابی‌های خود به این نتیجه دست یافتند که واشنگتن خواهان ادامه حضور اسلام‌گراهاست و این امر صرف نظر از تاثیر حضور آن‌ها در لیبی است.

انتهای پیام

کد N300750

وبگردی