آفتاب

نشست دیگر شورای همکاری خلیج فارس برای حل اختلافات با قطر

نشست دیگر شورای همکاری خلیج فارس برای حل اختلافات با قطر

وزیران خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در پی نشستی که به منظور حل اختلافات میان کشورهای عربی و قطر برگزار شده بود بار دیگر به گفت‌وگو در این خصوص پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: وزیران خارجه کشورهای عضو شورا در خصوص اختلافات میان خود با قطر نشستی را برگزار کردند که در آن گزارش دومی که کمیته مسوول پیگیری اجرای توافقنامه ریاض مطرح کرده بود، بررسی شد.

وی افزود: این وزیران قصد دارند گام‌های لازم برای اجرای سازوکار توافقنامه ریاض را تکمیل کنند که براساس این توافقنامه همبستگی کشورهای عضو شورا تقویت شود و آن‌ها را به سمت همکاری مشترک در آینده سوق دهد.

این کشورها در خصوص حل اختلافات میان عربستان، امارات و بحرین با قطر به توافقنامه‌ای دست یافته بودند.

پیشتر عربستان، امارات و بحرین سفیران خود را از دوحه فراخواندند و کشور قطر را به دلیل حمایت از جنبش‌های اسلامی سیاسی به دخالت در امور داخلی این کشورها و پیشبرد سیاست‌های آشوب در این مناطق متهم کردند.

خالد العطیه، وزیر امور خارجه قطر در آوریل گذشته اعلام کرد: اختلافات کشورهای عربی با قطر از بین رفته است.

العطیه اظهار کرد: نشست‌های کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) منجر به صدور توافقنامه‌ ریاض شده است که به منزله پایان اختلافات این کشورها و قطر است، اما هنوز این کشورها زمانی برای بازگرداندن سفیران این کشورها به دوحه مشخص نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N300705

وبگردی