آفتاب

همایش ˈما نگرانیمˈ در قم برگزار شد

همایش ˈما نگرانیمˈ در قم برگزار شد

قم ـ ایرنا ـ همایش طلاب و روحانیون با عنوان ˈما نگرانیمˈ بعدازظهر شنبه در انتقاد به رویکردهای فرهنگی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش آیت الله ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجج اسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، کعبی عضو جامعه مدرسین، ملکا رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و دلبری شهردار قم و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله نادران، نبوی، زارعی، سالک، بذرپاش، آقاتهرانی، امیرآبادی و آشتیانی حضور داشتند.

در این همایش که حدود 600 تا 800 نفر از طلاب و روحانیون حضور یافته بودند، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی بر ضرورت تبعیت محض از ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: امروز همه وظیفه داریم که پاسدار آرمانها و ارزشهای اسلامی و انقلابی در کشورمان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدرضا آشتیانیˈ با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید دغدغه مسائل فرهنگی دارند، خاطرنشان کرد: اگر کسی نسبت به ارزشها احترام قائل نباشد، حوزه علمیه و روحانیون نسبت به او خوشبین نخواهند بود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: امروز باید دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب درعرصه های فرهنگی را نصب العین خود قرار داده و همه مردم و مسوولان به ویژه حوزه های علمیه باید برای برطرف شدن این دغدغه ها و دستیابی به تمدن اسلامی با همه وجود تلاش کنند.

حجت الاسلام ˈاحمد سالکˈ خاطرنشان کرد: جبهه استکبار می خواهد نور الهی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متبلور شده است، خاموش کند اما هرگز نمی توانند و شکست خواهد خورد و ما می توانیم پیام روشن اسلام و انقلاب را به همه جهانیان برسانیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسیر بالنده انقلاب، از هیچ قدرت استکباری نگرانی و وحشت نداریم، خاطرنشان کرد: خداوند متعال به وسیله ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی که پشت سر ولی فقیه و رهبر خود گام برمی دارند، دست مستکبران را قطع خواهد کرد.

وی درادامه افزود: ما باید سپر دفاعی رهبر انقلاب باشیم و سینه های خود را همچون گذشته آماج تیرهای رها شده به سمت ایشان قرار دهیم و هرگز نباید اجازه دهیم که مقام معظم رهبری نسبت به مساله ای احساس نگرانی کنند.

سالک همچنین تاکید کرد: ملت غیور ایران اسلامی تا آخرین نفس در برابر بدخواهان نظام اسلامی، جریان های واداده داخلی و مستکبران غربی از رهبر خود دفاع خواهد کرد و هرگز اجازه نمی دهد کوچکترین خدشه ای به اسلام و انقلاب وارد شود.

شرکت کنندگان در این همایش پلاکاردهایی با مضمون سخنان مقام معظم رهبری درخصوص مسائل فرهنگی به دست گرفته و شعارهایی در حمایت و تجدید بیعت با رهبر انقلاب از جمله ˈما همه سرباز تواییم خامنه ای، گوش به فرمان تواییم خامنه ایˈ، ˈحوزویان سراسر، پیرو خط رهبرˈ، ˈوای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهدˈ و ˈبا ولایت زنده ایم، تا زنده ایم رزمنده ایمˈ سردادند.

در اطراف صحن مدرسه فیضیه نیز بنرهایی با مضمون سخنان مراجع عظام تقلید در خصوص اهمیت و جایگاه مسائل فرهنگی و برخی معضلات فرهنگی از جمله بدحجابی بود.

در این همایش بارش باران و وزش باد باعث لغو سخنرانی حجت الاسلام سعیدی شد.

8146 / 380/
کد N300678

وبگردی