آفتاب
18 روز تا آغاز جام بیستم؛

آماده‌سازی تیم ملی ایران برابر بدل بوسنی/ ترکیب اصلی مشخص می‌شود؟

آماده‌سازی تیم ملی ایران برابر بدل بوسنی/ ترکیب اصلی مشخص می‌شود؟

تیم فوتبال ایران در سومین دیدار تدارکاتی‌اش در مسیر حضور موفق در جام جهانی 2014 برزیل دوشنبه برابر مونته‌نگرو قرار می‌گیرد، حریفی که بیشتر جهت آماده‌سازی تیم ملی انتخاب شده است تا شبیه‌سازی برای رقابت با بوسنی و یا تیم‌هایی مانند نیجریه و آرژانتین.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که برای برگزاری اردوی آماده‌سازی و انجام 3 دیدار تدارکاتی در کشور اتریش حضور دارد، فردا دوشنبه و در دومین بازی‌اش در این اردو به مصاف مونته‌نگرو می‌رود که پس از دیدار با گینه و بلاروس سومین بازی تدارکاتی تیم کی‌روش در مسیر حضور در جام جهانی محسوب می‌شود.

در این بازی و برخلاف مسابقه با بلاروس، احتمالا دانیل داوری، رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به ترکیب تیم ملی اضافه می‌شوند تا تیم ملی ایران به ترکیب اصلی خود برای حضور در مسابقات جام جهانی نزدیک‌تر شود.

هرچند تیم مونته‌نگرو شباهت‌هایی به تیم بوسنی، سومین حریف ایران در جام جهانی دارد، اما تفکرات کارلوس‌ کی‌روش روی موفقیت تیم ملی ایران در بازی با نیجریه متمرکز شده زیرا این مربی پرتغالی بارها اعلام کرده است، جام جهانی برای ایران تنها دیدار با نیجریه است.

در این شرایط می‌توان به این مساله تاکید داشت که این بازی برای شناخت ترکیب اصلی تیم ملی در نظر گرفته شده و بحث شباهت بازی مونته‌نگرو با تیم بوسنی زیاد مدنظر کادرفنی تیم ملی قرار ندارد، پس می‌توان این بازی را نخستین گام برای شناخت 11 بازیکن نهایی تیم ملی در برزیل برشمرد.

مونته‌نگرو را بیشتر بشناسید
مونته نگرو در رقابتهای مقدماتی جام جهانی موفق به اخذ جواز صعود نشد. در گروه H مقدماتی یوفا، انگلستان اول شد و اوکراین به پلی آف رفت. در این گروه تیم‌های لهستان، مولداوی و سن‌مارینو هم حضور داشتند که مونته‌نگرو با 4 برد، 3 تساوی و 3 شکست و کسب 15 امتیاز در رده سوم این گروه قرار گرفته و از صعود به مرحله پلی‌‌آف هم محروم ماند.

این تیم اروپایی که در آخرین رده‌بندی فیفا در رده 54 جهان و 29 اروپا قرار دارد، پیش از رویارویی با ایران، در بازی دوستانه با غنا با پنالتی دقیقه نخست دژان دامیانوویچ موفق به شکست این تیم شد و روز جمعه در بازی دوستانه با اسلواکی با دو گل شکست خورد.

برانکو برنوویچ سرمربی تیم فوتبال مونته‌نگرو بوده برای بازی با اسلواکی و ایران چهار بازیکن تازه وارد را به تیمش دعوت کرده است. این بازیکنان عبارتند از "دانیل پتکوویچ"، "ساسا بالیچ"، "دارکو زوریچ" و "میروژ یووانوویچ".

ایران در مسیر جام جهانی
شاگردان کی‌روش پس از صعود به جام جهانی با پیروزی برابر کره‌جنوبی در 28 خردادماه سال 92، تا به امروز تنها یک دیدار تدارکاتی رسمی برگزار کردند، آنهم مقابل گینه. در این مدت آنها 4 بازی هم در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزار کردند که حاصل آن دو پیروزی 2 بر یک و 3 بر صفر مقابل تایلند، پیروزی 4 بر یک برابر لبنان و برتری 3 بر 2 مقابل کویت بود. البته دیدار با کویت به خاطر تشریفاتی بودن آن، یک دیدار تدارکاتی برای ایران محسوب شد.

تیم ایران همچنین قرار بود در اردوی آفریقای جنوبی هم برابر موزامبیک به میدان برود که آن بازی لغو شد اما 4 مسابقه تدارکاتی هم با تیم‌‌های باشگاهی آفریقا برگزار کرد. ابتدا با نتیجه 5 بر یک "موروکا سوآلوز" را مغلوب کرد، سپس برابر "اورلاندو پایرتس" تیم پنجم آفریق به تساوی 3 بر 3 رسید، در بازی سوم برابر "سان دانز" صدرنشین لیگ برتر آفریقا شکست خورد و در مسابقه آخر تیم "مپو مالنگا بلک ایسز" را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد.

در اردوی اتریش و پیش از دیدار با مونته‌نگرو، تیم ملی ایران روز یکشنبه هفته گذشته برابر بلاروس به تساوی بدون گل دست یافت، مسابقه‌ای که 73 روز بعد از دیدار با گینه که نخستین بازی تدارکاتی تیم کی‌روش در مسیر حضور در جام جهانی بود، انجام شد.

کد N300552

وبگردی