آفتاب
شکوری‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:| 170596

خودسرها سهپاد هستند/ دولت در برخورد با خودسرها بی‌تفاوت نیست

خودسرها سهپاد هستند/ دولت در برخورد با خودسرها بی‌تفاوت نیست

درشرایطی که ما با کشورهایی که به لحاظ مواضع و باور‌ها اختلاف‌نظرهای بسیاری داریم بر سر میز مذاکره نشسته‌ایم چرا نباید در داخل با رقیبان خود به بحث‌و‌ گفت‌وگو بپردازیم؟

عضو شورای عالی بنیاد باران از نیروهای خودسر که از راه دور هدایت می‌شوند، به عنوان ’سهپاد‘ مخفف سرخود هدایت پذیر از دور یاد كرد و گفت:‌برخورد دولت با فرماندار بروجرد در پی لغو شدن سخنرانی سید حسن خمینی نشان از این دارد که دولت در برابر این گونه اقدامات خودسرانه بی‌تفاوت نیست.

هدف اصلی نیروهایی که به آن‌ها خودسر گفته می‌شود را از این گونه اقدامات در منصرف کردن دولت از تمرکز بر مذاکرات هسته‌ای و جلب کردن بخشی از توجه دولت به بحث‌های اینچنینی در داخل دانست و گفت: به گمان من دولت نباید وارد بازی تندرو‌ها شود و اصلاح طلبان نیز سعی خواهند کرد که در این برهه به سهم خود در مقابل این حرکات خویشتن‌داری کنند و خود برای حل این مشکلات وارد شوند تا توافقات هسته‌ای به خوبی به سرانجام برسد.

علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص یادداشت اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه اصولگرا‌یان و اصلاح‌طلبان باید با یکدیگر به تعامل و گفت‌وگو بپردازند، با تاکید بر اینکه گفتگو شعار اصلاح طلبان است افزود: ما باید آمادگی گفت‌وگو با طرف‌هایی که با آن‌ها اختلاف نظر داریم را داشته باشیم و اصلاح‌طلبان نیز همواره از گفت‌وگو استقبال کرده‌اند.

عضو شورای عالی بنیاد باران با بیان اینکه سخن حجاریان در خصوص ضرورت ایجاد گفتگو میان اصلاح طلبان و اصولگرایان بحث تازه‌ای نسیت، اظهار كرد: در شرایط کنونی که دولت اعتدال بر سر کار است و بخشی از پایه‌های این دولت در میان اصلاح طلبان و بخشی دیگر از پایه‌های آن در میان اصولگرایان است و نیز با توجه به وجوه اشتراکی که میان این دو جریان سیاسی  وجود دارد، صحبت‌های آقای حجاریان درخصوص ضرورت کاهش اختلافات قابل توجه است.

وی ادامه داد: درشرایطی که ما با کشورهایی که به لحاظ مواضع و باور‌ها اختلاف‌نظرهای بسیاری داریم بر سر میز مذاکره نشسته‌ایم چرا نباید در داخل با رقیبان خود به بحث‌و‌ گفت‌وگو بپردازیم؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نحوه واکنش دولت به اقدامات گروه‌ها و جریاناتی که تحت عنوان خودسر از آن‌ها یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: برخورد دولت با فرماندار بروجرد در پی لغو شدن سخنرانی سید حسن خمینی نشان از این دارد که دولت در برابر این گونه اقدامات خودسرانه بی‌تفاوت نیست.

شکوری راد به قرینه پهپاد که به معنی پرنده هدایت پذیر از راه دور به کار می‌رود، نیروهای خودسر را که از راه دور هدایت می‌شوند، ’سهپاد‘ مخفف سرخود هدایت پذیر از دور نامید و افزود: نمی‌توان عنوان سرخود را به این گروه‌ها منتسب کرد زیرا این گروه‌ها از دور توسط یک جریان خاص به منظور جلوگیری از پیشرفت دولت هدایت می‌شوند.

این نماینده مجلس ششم در ادامه با اشاره به لغو سخنرانی خود در دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: از آنجایی که تندرو‌ها حرفی برای گفتن ندارند نه تنها نمی‌توانند سخنرانی کنند بلکه توان مناظره را نیز ندارند درنتیجه در حال حاضر به صورت کاملا هدایت شده کار خود را با برهم زدن نشست‌ها و سخنرانی‌ها و به منظور مختل کردن کار دولت آغاز کرده‌اند اما واقعیت این است که رفتارهای این سهپاد‌ها در ‌‌نهایت به نفع هدایت کنندگان آن‌ها نخواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: این سهپاد‌ها در ابتدا برای مانع ایجاد کردن بر سر راه توافق جامع هسته‌ای ایران شکل گرفتند اما با حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، نیروهای عملیاتی که به این منظور گسیل داده شده بودند امروز برای مداخله در عرصه سیاست داخلی و فرهنگ سازماندهی می‌شوند.

شکوری راد هدف اصلی نیروهایی که به آن‌ها خودسر گفته می‌شود را از این گونه اقدامات در منصرف کردن دولت از تمرکز بر مذاکرات هسته‌ای و جلب کردن بخشی از توجه دولت به بحث‌های این‌چنینی در داخل دانست و گفت: به گمان من دولت نباید وارد بازی تندرو‌ها شود و اصلاح طلبان نیز سعی خواهند کرد که در این برهه به سهم خود در مقابل این حرکات خویشتن داری کنند و خود برای حل این مشکلات وارد شوند تا توافقات هسته‌ای به خوبی به سرانجام برسد.

کد N300512

وبگردی