آفتاب
دیده بان حقوق بشر:

تحقیقات اوکراین درباره رویدادهای ˈادساˈ قابل اعتماد نیست

تحقیقات اوکراین درباره رویدادهای ˈادساˈ قابل اعتماد نیست

تهران - ایرنا - ˈریچل دنبرˈ معاون مدیر بخش اروپا و آسیای مرکزی سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: تحقیقات مقامات اوکراین در خصوص رویدادهای شهر ˈادسا ˈ به دلیل تمایل آنها به تبرئه هواداران وحدت اوکراین قابل اعتماد نیست.

وی که روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی سخن می گفت، افزود: این جنایات سنگین، تحقیقات جدی، بی غرضانه و دقیقی را می طلبد و هر چند که چهار تحقیق جریان دارد اما تعداد تحقیقات مهم نیست، بلکه دقت و ثمربخشی از لحاظ بازخواست عاملان جنایت اهمیت دارد.

معاون مدیر بخش اروپا و آسیای مرکزی سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین اظهار داشت: تمایل دولت اوکراین به تبرئه جنایات هواداران وحدت، حداقل اعتماد را نیز بر نمی انگیزد.

وی اضافه کرد: سازمان دیده بان حقوق بشر با دقت مراقب تحقیقات خواهد بود و ما جامعه بین المللی را به مطلعه دقیق تمام نکات فرا خواهیم خواند.

بنابر این گزارش، 48 نفر از مخالفان دولت موقت کی یف دوم ماه مه در جریان آتش سوزی خانه اتحادیه های صنفی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شده اند. طبق برخی از اطلاعات مقامات اوکراین شمار واقعی کشته شدگان را که بسیار بیشتر است، پنهان می کنند.

ریانووستی در پایان گزارش خود نوشت: پیشتر معاون وزیر کشور اوکراین اعلام کرده بود در جریان تحقیقات در باره این جنایت، ماده کلروفرم در محل حادثه پیدا شده که استنشاق آن باعث توقف تنفس انسان می شود و هنوز معلوم نیست که این ماده چگونه وارد خانه اتحادیه های صنفی ادسا شده است.

مترجمام**1502** 1597
کد N300202

وبگردی