آفتاب

انفجار در مقابل پارلمان سومالی 9 کشته برجای گذاشت

انفجار در مقابل پارلمان سومالی 9 کشته برجای گذاشت

انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در مقابل پارلمان سومالی در موگادیشو و درگیری‌ مسلحانه پس از این انفجار دست‌کم 9 کشته و چندین زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس سومالی اعلام کرد، انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده مقابل پارلمان و در پی آن، تبادل آتش شدید به کشته شدن دست‌کم 9 تن و زخمی شدن بیش از 16 تن دیگر منجر شد.

یک مأمور پلیس سومالی گفت: در حالی که نمایندگان در حال برگزاری نشستی بودند، نیروهای ما پنج فرد مهاجم را که قصد داشتند وارد ساختمان پارلمان شوند، کشتند. چهار نیروی امنیتی کشته و 16 تن دیگر که بیشترشان غیرنظامی هستند، زخمی شدند.

شاهدان گفته‌اند، خودروی بمب‌گذاری شده پیش از آن‌ که مقابل پارلمان منفجر شود، به سرعت به طرف ورودی پارلمان در حال حرکت بود.

سخنگوی گروه الشباب سومالی اعلام کرد: شورشیان الشباب مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری در مجتمع پارلمان این کشور را در موگادیشو به عهده گرفته‌اند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله به پارلمان سومالی را محکوم کرد.

در بیانیه بان کی مون آمده است، وی حمله انتحاری مردان مسلح به پارلمان ملی سومالی را محکوم می‌کند و هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دبیرکل سازمان ملل حمایت و همبستگی خود را با نمایندگان پارلمان ملی سومالی نشان می دهد که نماینده مردم این کشور و به دنبال رسیدن به خواست‌های آنها و ایجاد آینده‌ای صلح‌آمیز هستند. سازمان ملل به حمایت خود از مردم، دولت و پارلمان سومالی و تلاش برای ایجاد صلح و ثبات در این کشور ادامه خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز حمله گروه افراطی الشباب به پارلمان سومالی را در موگادیشو به شدت محکوم کرد.

در همین حال، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حمله به پارلمان سومالی را محکوم و اعلام کرد: ما همچنان در کنار دولت سومالی و دیگر متحدان بین‌المللی خود برای خشکاندن ریشه‌های تهدیدهای تروریستی گروه الشباب خواهیم بود تا آینده‌ای پر امید را برای مردم این کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام

کد N300197

وبگردی