آفتاب
مسوول شاخه زنان حزب اسلامی کار :

کاهش ساعت کار زنان سرپرست خانوار باید با دقت بیشتری در مجلس بررسی شود

کاهش ساعت کار زنان سرپرست خانوار باید با دقت بیشتری در مجلس بررسی شود

تهران-ایرنا-مسوول شاخه زنان حزب اسلامی کارگفت:معایب لایحه کاهش ساعت کار زنان سرپرست خانوار ممکن است مزایای آن را تحت الشعاع قرار دهد.

افسانه اقبال نیا مسوول شاخه زنان حزب اسلامی کار در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: کاهش ساعت کار زنان از سه جهت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در رابطه با زنان شاغل دارای اهیمت است و نیاز به نگاه دقیق تری دارد و از همین رو باید با دقت بیشتری در مجلس بررسی شود.

اقبال نیا افزود:این طرح می تواند درکنار مزایا و فوائدی که برای آن قابل تصور است زیان هایی را هم متوجه زنان شاغل کند و از این بابت می تواند جای نگرانی داشته باشد.

وی تاکید کرد:معایب این لایحه ممکن است مزایای آن را تحت الشعاع قرار دهد.

مسئول شاخه زنان حزب اسلامی کار تصریح کرد: برای مثال این مصوبه می تواند امنیت شغلی زنان شاغل را به مخاطره بیندازد و دیگر اینکه به لحاظ اقتصادی نیز زنان شاغل را دچار مشکلاتی بکند چرا که کارفرمایان ممکن است نسبت به استخدام کارمندان زن رغبت کمتری نشان بدهند یا به این نتیجه برسندکه نیروی مرد را جایگزین خانم ها کنند.

وی توجه بیشتر به کانون خانواده و رسیدگی به فرزندان را از فوائداین مصوبه ذکرکرد و به ویژه محاسن آن را برای زنان سرپرست خانواری که همسر از کار افتاده یا فرزند معلول دارند به شرط ارائه تسهیلات برای این زنان مناسب توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، لایحه موضوع کاهش ساعت کار زنان در دستور کار بررسی نشست فردای کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

سیام**ج.م***1856
کد N299989

وبگردی