آفتاب
در دیدار با رئیس مجلس؛

قوام شهیدی اصلاح قوانین غیرمنطبق بر نیازهای روز را خواستار شد

قوام شهیدی اصلاح قوانین غیرمنطبق بر نیازهای روز را خواستار شد

دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر لزوم حل مشکلات هموطنان مقیم خارج، خواستار بازبینی و تجدید نظر در قوانین و مقرراتی شد که با نیازهای روز ایرانیان مقیم خارج از کشور همخوانی ندارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سید جواد قوام شهیدی در نشست فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس با رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت ایرانیان خارج به عنوان سرمایه عظیم ملی و اجتماعی، افزود: ضروری است موضوع ایرانیان مقیم خارج از کشور به دستور کاری اجتماعی و مورد اجماع تبدیل شود.

وی با بیان مسائل و مشکلات مرتبط با ایرانیان مقیم خارج از جمله تردد، مسائل هویتی و سجلی، تابعیت، امور اقتصادی و سرمایه گذاری و ...، گفت: تسهیل قوانین و مقررات در هر یک از این حوزه‌ها، گامی مهم به سوی خدمت‌رسانی به هموطنان مقیم خارج از کشور است و موجب ترغیب آنان برای حضور در عرصه‌های مختلف توسعه کشور خواهد شد.

در این دیدار، اعضای فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان دیدگاه‌های خود در زمینه اهمیت و نقش ایرانیان خارج در توسعه ملی، بر ضرورت تسهیل تردد و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج در داخل تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N299982

وبگردی