آفتاب

نخست وزیر اوکراین انتخابات ریاست جمهوری را پیروزی در مقابل تحرکات روسیه خواند

نخست وزیر اوکراین انتخابات ریاست جمهوری را پیروزی در مقابل تحرکات روسیه خواند

تهران - ایرنا - نخست وزیر موقت اوکراین روز شنبه ضمن درخواست از مردم این کشور برای شرکت در آنچه یک انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری توصیف کرد، گفت که انتخابات، یک پیروزی در برابر تحرکات روسیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، ˈآرسنی یاتسنیوکˈ به مردم اوکراین گفت که مسوولیت دارند برای آینده فرزندانشان در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: فردا (یکشنبه) به همه جهان و مهمتر از همه به خودمان نشان می دهیم که مرعوب نمی شویم.

وی تضمین داد که پیروز انتخابات، ایجاد ائتلاف نزدیکتر با اتحادیه اروپا را مقدم برمی شمرد.

ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری پیشین اوکراین چندی پیش از امضای یک قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد که این امر به بروز اعتراضات خیابانی و در نهایت فرار وی به روسیه منجر شد.

نتایج نظرسنجی ها از پیروزی ˈپترو پوروشنکوˈ وزیر دولت سابق اوکراین که از اعتراضات مردم این کشور حمایت کرد، خبر می دهد.

یاتسنیوک همچنین گفت: قطعا یک رییس جمهوری منتخب قانونی خواهیم داشت که به عنوان اولین مکان از مرکز اروپای واحد دیدن و سند منطقه تجارت آزاد را با اتحادیه اروپا امضا خواهد کرد.

وی با تکرار اتهاماتی درخصوص تلاش روسیه برای اخلال در روند انتخابات افزود: اجازه نمی دهیم روند انتخابات به دست سارقان برخوردار از حمایت از آن سوی مرز و مزدوران خارجی مختل شود.

یاتسنیوک همچنین گفت که انتخابات به خودی خود یک پیروزی ملی به شمار می رود.

وی افزود: فراموش نکنید که ما فردا با برگه های رای مان از اوکراین دفاع و در زمینه آبادانی کشور و آینده فرزندان و نوه هایمان سرمایه گذاری خواهیم کرد.

براساس این گزارش، جدایی طلبان طرفدار روسیه که پس از برگزاری همه پرسی هایی در ˈدونتسکˈ و ˈلوهانسکˈ در شرق اوکراین اعلام استقلال کردند، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مخالف هستند، اما با این حال تدارکات برای برپایی انتخابات در بخش هایی از این مناطق که رای گیری در آن مجاز برشمرده شده است، جریان دارد.

مترجمام**9109** 1010
کد N299972

وبگردی