آفتاب

پاپ راه‌حل فوری برای جنگ سوریه را خواستار شد

پاپ راه‌حل فوری برای جنگ سوریه را خواستار شد

پاپ فرانسیس در اظهاراتی در پایتخت اردن از مقامات این کشور به سبب استقبال از صدها هزار پناهنده‌ای که از جنگ داخلی سوریه فرار کردند، تشکر کرد و خواهان یافتن یک راه حل صلح‌آمیز فوری برای جنگ سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در جریان سفر سه روزه وی به خاورمیانه که از امروز (شنبه) آغاز شد، ایراد شد.

پاپ فرانسیس همچنین اردن را به دلیل همزیستی آرامی که در این کشور میان مسیحیان و مسلمانان وجود دارد، تحسین کرد و خواهان حمایت بیشتر از اقلیت مسیحی‌ها در سراسر منطقه شد.

وی این اظهارات را در یک سخنرانی از پیش آماده شده خطاب به عبدالله دوم، پادشاه اردن و رهبران مذهبی و سیاسی این کشور در محل کاخ سلطنتی اردن مطرح کرد.

هواپیمای حامل پاپ فرانسیس بعدازظهر امروز در فرودگاه بین‌المللی شهر امان به زمین نشست. این نخستین توقف‌گاه وی در جریان سفر به خاورمیانه است و قرار است وی به شهر بیت لحم در کرانه باختری و همچنین قدس نیز سفر کند.

پاپ فرانسیس در جریان پروازی که از مبدا شهر رم انجام داد، به خبرنگاران گفت که سفر وی به خاورمیانه سفری چالش‌برانگیز اما مفید خواهد بود.

انتهای پیام

کد N299965

وبگردی