آفتاب

درخواست آمریکا از دولت لبنان درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه

درخواست آمریکا از دولت لبنان درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه

واحد مرکزی خبر نوشت:

همزمان با تأکید وزیر امور خارجه سوریه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، غربی‌ها و در صدر آنها آمریکا از دولت لبنان خواسته‌اند جلوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در خاک لبنان بگیرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری سوریه الان ، ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفته است انتخابات ریاست جمهوری این کشور با وجود دشواریها برگزار خواهد شد و سوریه به جنگ خود با تروریستها و حامیان آنها ادامه خواهد داد.
روزنامه السفیر چاپ لبنان به نقل از برخی محافل دیپلماتیک غربی نوشت برخی کشورهای غربی با فرستادن نامه‌هایی به دولت لبنان از آن خواسته اند اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در خاک این کشور ندهد زیرا طرفداران به بشار اسد رئیس جمهور سوریه رأی خواهند داد که با قاطعیت پیروز خواهد شد.
السفیر نوشت موضوع انتخابات ریاست جمهوری بار سنگین جدیدی بر روی وزارت خارجه لبنان است زیرا شماری از کشورهای غربی که آمریکا و فرانسه و انگلیس از برجسته ترین آنها هستند با فرستادن پیامهایی از بیروت خواسته اند به نظام سوریه اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خاکش را ندهد.
این روزنامه به نقل ازمحافل دیپلماتیک غربی نوشت «چرا که طرفداران نظام در این انتخابات شرکت خواهند کرد در نتیجه بشار اسد رئیس جمهور سوریه به آرایی که باعث می شود با قاطعیت پیروز شود دست خواهد یافت و او از طریق انتخابات ریاست جمهوری می خواهد محبوبیت خود را در میان مردم سوریه بازنمایی کند.»
السفیر نوشت اطلاع یافته که ولید معلم اوایل هفته گذشته به جبران باسیل وزیر خارجه سوریه نامه نوشته و تصمیم دولت سوریه را برای برگزاری انتخابات در همه استانهای سوریه و سفارتخانه های این کشور در خارج به اطلاع وی رسانده است.
السفیر نوشت معلم گفته است :«این انتخابات تکثرگرا خواهد بود و با وجود دشواریهای ناشی از جنگ ما با تلاشهای تروریستها و حامیان آنها برای ضربه زدن به کشور سوریه و نابودی نهادهای آنها و گسترش تروریسم در منطقه و جهان برگزار خواهد شد.»

4949

کد N299882

وبگردی