آفتاب
معاون سابق امور خارجه:

حمایت های جمهوری اسلامی از دختران ربوده شده نیجریایی ادامه می یابد

حمایت های جمهوری اسلامی از دختران ربوده شده نیجریایی ادامه می یابد

تهران- ایرنا- معاون سابق امور بین الملل وزارت خارجه گفت: همه کشورها باید برای مقابله با افراطی گری و خشونت نیجریه با هم متحد شوند.

ˈغلامعلی خوشروˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همانطور که دکتر روحانی با پیشنهاد قطعنامه جهان علیه خشونت و افراطی گری در سازمان ملل تلاش کرد تا مانع گسترش این پدیده شوم شود؛ تمامی کشورها نیز باید دست به دست هم دهند و در مقابل افراطی گری یکپارچه وارد عمل شوند.

به اعتقاد وی، در صورتی که کشورها در مقابل خشونت و افراطی گری علیه نیجریه متحد نشوند؛شعله های این آتش گریبان مردم آسیا و آمریکا را هم خواهد گرفت.

معاون سابق امور بین الملل وزارت خارجه یادآور شد: پیشنهاد رییس جمهوری ایران برای مقابله با خشونت و افراطی گری نشان از توجه به این خطر بزرگ در جهان اسلام بود.

وی اظهار کرد: وظیفه داریم تا دختران دانش آموز نیجریایی که توسط گروه تکفیری تروریستی گرفتار بردگی شده اند را از دست این گروههای تروریستی آزاد سازیم .

خوشرو اسلام ستیزی و اسلام هراسی را از عمده اهداف گروه تروریستی تکفیری برشمرد و گفت:این گروه جز شعله ور ساختن برخوردهای دینی در آفریقا هیچ اقدام دیگری نمی کنند.

وی یادآور شد:پیامبر گرامی اسلام برای مبارزه با جاهلیت و تحجر، دین اسلام را به بشر عرضه کرد و حال آنکه گروه هایی با نام اسلام در پی مبارزه با اصول بنیادین اسلام و آزادی و کرامت هستند.

خوشرو گفت:حمایت های ایران تا آزادسازی دختران نیجریایی از چنگال گروه تروریستی بوکوحرام ادامه خواهد داشت.

بوکوحرام گروه افراطی تروریستی است که بخشی از پروژه جهانی القاعده در مغرب را تشکیل می دهد.اخیرا 275 دختر دبیرستانی نیجریایی توسط این گروه ربوده شدند تا به عنوان برده فروخته شوند.

سیام/(4) 9136**1856
کد N299880

وبگردی