آفتاب

ارزیابی اولیه اساس اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی است

ارزیابی اولیه اساس اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی است

در جلسه‌ای مشترک استاندار ایلام، معاون سازمان محیط زیست و مدیرکل مشارکت‌های مردمی این سازمان در مورد راه‌های حفاظت از محیط زیست بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، مهناز مظاهری - معاون آموزش و پژوهش محیط زیست در دیدار با استاندار ایلام، اظهار کرد: ارزیابی اولیه اساس اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی برای جلوگیری از تخریب و همچنین حفاظت از محیط زیست است وهوای پاک استان ایلام اثرات بسیار مناسبی را بر روحیه مردم خواهد گذاشت و حفظ محیط زیست غنی استان برای رساندن آن به نسل های آینده از وظایف و تکالیف سازمان محیط زیست است و که با توجه استاندار در این خصوص دارند امیدواری‌های زیادی وجود دارد.

محمد درویش - مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور نیز بهترین کار را در حوزه محیط زیست آموزش و فرهنگ سازی مردم از طریق سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: و گسترش این سازمان‌ها و جلب مردم در آن می‌تواند روند حفاظت از محیط زیست را در کشور گسترش دهد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وجود 34 سازمان مردم نهاد در حوزه ی محیط زیست در ایلام ظرفیت بسیار خوبی است که می توان از آن در جهت حفظ محیط زیست و عرصه های طبیعی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا در این دیدار محمد رضا مروارید - استاندار ایلام نیز اظهار کرد: استان ایلام از نظر محیط زیست و منابع طبیعی دارای جنگل‌ها و حیات وحش خوبی است و در این خصوص نیز بیش از 34 سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست مشغول فعالیت هستند که ظرفیت بسیار بالایی را برای استفاده بهینه و حفاظت از محیط زیست ایجاد کرده است .

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه زیست محیطی استان را تهدید می کند خاطرنشان کرد: استفاده از سازمان های مردم نهاد و مشارکت آنان در بحث حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب ها یکی از بهترین راه های این حوزه است.

استاندار ایلام خواستار افزایش تعامل بین منابع طبیعی استان و سازمان حفاظت محیط زیست شد و تصریح کرد: ارتباط این دو نهاد و تعامل بیشتر در اجرای طرح‌های مختلف با بررسی کارشناسی و مطالعات علمی می‌تواند راهگشا باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری به ایلام تلاش کردیم بحث تخریب محیط زیست و خصوصا بحث خشکیدگی بلوط را مطرح کنیم که در این خصوص نیز ایشان ضمن توجه جدی دستورات خوبی را صادر کردند.

مروارید با اشاره به تأثیر بالای فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در زمینه حفاظ محیط زیست و اجرای طرح های زیست محیطی تأکید کرد: با فرهنگ سازی مناسب و جلب مشارکت مردم اجرای طرح های زیست محیطی ، جنگل کاری و آبخیزداری و دیگر طرح‌ها بهتر می‌توان از اجرای این گونه طرح‌ها نتیجه گرفت.

وی ایجاد پارک‌های سفری و اکوپارک‌ها را برای جذب گردشگران و اکوتوریسم در استان ضروری دانست و حمایت و همکاری سازمان محیط زیست را برای اجرای این گونه طرح‌ها لازم دانست.

انتهای پیام

کد N299618

وبگردی