آفتاب

ماری هارف: درباره گزارش آژانس اظهار نظر نمی‌کنم

ماری هارف: درباره گزارش آژانس اظهار نظر نمی‌کنم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش اخیر آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: هنوز گزارش آژانس درباره ایران به طور عمومی منتشر نشده است و من نمی‌توانم در این‌باره اظهار نظری بکنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماری هارف در نشست خبری در وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن در برابر اصرار خبرنگار مبنی بر این که شما به راحتی می‌توانید در جستجوگر گوگل گزارش آژانس درباره ایران را دریافت کنید؟ گفت: ما به عنوان عضو آژانس تا زمانی که این گزارش به صورت عمومی منتشر نشود، نمی‌توانیم درباره آن اظهار نظر کنیم. اما به طور کلی آژانس بارها ایران را به همکاری کامل درباره مسایلی که آژانس بدان‌ها اشاره می‌کند، فراخوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آخرین وضعیت سعید عابدینی در ایران نیز گفت: ما درباره وضعیت سلامت سعید عابدینی که در زندان ایران به سر می‌برد، نگرانیم. به خصوص پس از دریافت گزارش‌هایی درباره بدرفتاری با وی به هنگام انتقالش از یک بیمارستان خصوصی به زندان رجایی شهر.

او ادامه داد: ما بارها از دولت ایران در خواست کرده‌ایم که درمان‌های لازم دارویی توسط مسوولان سفارت سوییس که حافظ منافع ما در این کشور هستند ارائه شود. ما بار دیگر خواستار آزادی سعید عابدینی هستیم که دوباره به خانواده‌اش بپیوندد.

هارف اضافه کرد: تا کنون مسوولان سفارت سوییس نتوانسته‌اند با وی دیداری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیگر زندانیان آمریکایی در ایران گفت: ما همواره از ایران خواسته‌ایم که لوینسون و حکمت را آزاد کنند تا آن‌ها نیز به خانواده‌های‌شان بپیوندند.

انتهای پیام

کد N299543

وبگردی