آفتاب
اسماعیلی:

در فصل خصومت چشم‌انداز متناسبی با کارهای انجام شده دیده نمی‌شود

در فصل خصومت چشم‌انداز متناسبی با کارهای انجام شده دیده نمی‌شود

رییس دادگستری استان تهران گفت: آرای صادره‌ ما انعکاس دهنده تلاش‌ها و زحماتی که در آفریند رسیدگی صورت گرفته نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی با تبریک اعیاد رجبیه گفت: اینجانب با حضور در دادگستری استان تهران و پذیرفتن این مسئولیت اعلام کردم که برنامه‌های محوری در دوره‌ جدید، تلاش در جهت ارتقای سلامت اداری و کارآمدی است و این موارد جزء مطالبات مقام عظمای ولایت از دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: بنده همواره مکدر می‌باشم؛ چرا که همه ساله در هفته قوه قضاییه، معظم له دیدگاه‌ها و مطالبات و رهنمودهای خویش را بیان می‌کنند، اما همانند برخی از امور دیگر که برای آن جلسات و کمیته متعدد برگزار می‌کنیم متاسفانه تاکنون در مورد مطالبات مقام معظم رهبری ( حفظ الله ) جلسه‌ای تشکیل نداده‌ایم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: معظم له بر اساس یک شناخت و دغدغه‌ این موضوعات را مطرح کردند؛ بنابراین نیاز است در خصوص موارد مطروحه کنکاش و بازنگری داشته و ببینیم در سطح سلامت اداری و کارآمدی در کجا قرار داشته و هم اکنون در کجا قرار داریم. بنده اعتقاد دارم کار زیاد صورت گرفته، اما نه در آن ترازی که حضرت آقا انتظار دارند. لذا ما باید امسال و سنوات در این مسیر تلاش کنیم که سطح سلامت اداری را بالا برده تا شائبه‌ای و ابهامی در ذهن شهروندان ارجمند ایجاد نشود.

رییس دادگستری تهران گفت: در باب حوزه‌ کارآمدی نیز اعتقاد دارم کار در مجموعه قوه قضاییه فراوان انجام می‌شود و حجم کار بیش از منابع و ظرفیت همکاران خدوم می‌باشد و آنان با روحیه جهادی امور محوله را به سامان می‌رسانند، اما آنچه که جای ایراد دارد خروجی کار ما بیانگر تلاش و زحمات ما نیست و خروجی‌ها بیشتر کمی شده تا کیفی و اگر در این مسیر گام برداریم و هدف گذاری دقیقی داشته باشیم به کارآمدی مناسب دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: در مجموع رسیدگی‌های قضایی، عملکرد ما در این حجم بسیار سنگین است، اما در دو محور اصلی فصل خصومت و اجرای عدالت، چشم‌انداز متناسبی با کارهای صورت گرفته دیده نمی‌شود و بهره‌دهی لازم در مقایسه با این حجم فعالیت سنگین وجود ندارد و شایسته است با هدف‌گذاری علمی نتیجه‌ مطلوب‌تری را بدست آوریم.

وی گفت: آرای صادره‌ ما انعکاس دهنده تلاش‌ها و زحماتی که در آفریند رسیدگی صورت گرفته نیست، مانند معاینه محلی، مراجعه به قوانین، جلب نظر کارشناس، ثبت اظهارات طرفین و غیره، اما علیرغم وجود این مسائل، آراء صادره هم از نظر علمی و استدلالی بیان کننده بار علمی و توان تمیز حق و نشان دهنده سیمای کار و تلاش صورت گرفته نمی‌باشد و بعضا هم نتیجه عکس داده است؛ لذا باید به همکاران آموزش دهیم تا رای صادره و تبلور و انعکاس دهنده توان علمی و تمامی زحمات باشد.

اسماعیلی اظهار کرد: سال جاری، به دلیل این که ایام گرامیداشت هفته قوه قضاییه پایان دوره پنج ساله اول ریاست حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه می باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در هفته قوه قضاییه امسال گزارش جامعی از تلاش‌ها، فعالیت‌ها و موفقیت‌های یک دوره پنج ساله منعکس شود.

انتهای پیام

کد N299513

وبگردی