آفتاب

سخنگوی پنتاگون: با زندانیان گوآنتانامو بهتر از کهنه سربازان آمریکایی رفتار می‌شود

سخنگوی پنتاگون: با زندانیان گوآنتانامو بهتر از کهنه سربازان آمریکایی رفتار می‌شود

سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از دولت واشنگتن به خاطر رسیدگی پزشکی بهتر به زندانیان تروریست گوآنتانامو در مقایسه با کهنه سربازان آمریکایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، جی. دی. گوردون، سخنگوی سابق پنتاگون در متنی برای وب سایت شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شده تروریست‌های القاعده گوآنتانامو بهتر از کهنه سربازان آمریکایی درمان می‌شوند.

وی گفت: من از این مساله مطلع هستم چرا که بین سال‌های 2005 و 2009 سخنگوی پنتاگون بودم و بیش از 30 بار در این چهار سال به این زندان سفر کردم.

گوردون که فرمانده بازنشسته نیروی دریایی آمریکاست، هم در دوران ریاست جمهوری جورج بوش و هم در دوران فعالیت باراک اوباما، سخگوی پنتاگون بوده است.

وی در این نوشتار از فرمانده ارتش آمریکا خواسته تا اولویت‌های اصلی خود را بر کهنه سربازان آمریکایی متمرکز کند و کمتر برای بازداشتی‌های القاعده و طالبان درگوآنتانامو وقت و انرژی صرف کند و بیشتر به دنبال توجه به وضعیت کهنه سربازان آمریکایی باشد که زندگی خود را صرف دفاع از میهن کرده‌اند.

این نوشته به مساله درمان 150 تروریست زندانی گوآنتامو می‌پردازد که توسط 100 پزشک تحت درمان هستند.

این سخنگوی سابق می‌نویسد: برای هر 35 کهنه سرباز آمریکایی، تنها یک پزشک وجود دارد. دولت باراک اوباما به جای تمرکز بر حل مساله و مشکلات کهنه سربازان و درمان آن‌ها بر مساله تعطیلی گوآنتانامو و بهبود راحتی و آسایش زندانیان تمرکز دارد. آن‌ها تاکنون هم با بهترین شرایط در زندان بوده‌اند. کهنه سربازان غرور ملی آمریکا هستند. باید آن‌ها به گونه‌ای دیگر و مناسب‌تر رفتار شود.

انتهای پیام

کد N299450

وبگردی