آفتاب

خرمشهر نماد مقاومت یک ملت در برابر همه انسان‎های شرور دنیا بود

خرمشهر نماد مقاومت یک ملت در برابر همه انسان‎های شرور دنیا بود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: خرمشهر نماد مقاومت یک ملت در برابر همه انسان‎های شرور دنیا بود، آنهایی که آمده بودند بمانند و مردم این کشور را از هستی ساقط کنند.

بهرام بیرانوند درگفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: پس از جنگی که به ما تحمیل شد همه ملت ایران و حتی ادیان مختلف در کشورمان به امر دفاع مقدس و دفاع از کیان خود به جبهه‌های حق علیه باطل روانه شدند.

وی با بیان اینکه نقش جوانان لرستانی به واسطه سلحشوری مردم و مجاورت با استان خوزستان در این دفاع برجسته است، اظهار کرد: مفتخریم که جزء اولین گروه‎های سپاهی اعزام شده به جبهه لرستانی‌ها بودند؛ حتی اولین شهید روحانی لر در دفاع مقدس شهید قنوتی فرمانده گروه «چریکی الله اکبر» بوده که بعد از انقلاب نماینده امام راحل در چند استان بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مفتخریم بگوییم بانوان لر جزء اولین بانوانی بودند که به خرمشهر اعزام شدند.

وی گفت: خرمشهر نماد مقاومت یک ملت در برابر همه انسان‎های شرور دنیا بود، آنهایی که آمده بودند بمانند و مردم این کشور را از هستی ساقط کنند آن هم زمانی که این مردم انقلاب کرده بودند و دستشان خالی بود.

بیرانوند با اشاره به اینکه ایثار، ایمان و از خودگذشتگی این مردم تا ابد ماندنی است، تصریح کرد: دورود می‌فرستیم بر رشادت و از خودگذشتگی کسانی که در دفاع مقدس جانانه خون خود را نثار این مملکت و ارزش‎های اسلام کردند؛ چه آنهایی که در هنگام سقوط خرمشهر شهید و جانباز شدند و چه آنهایی که حماسه آفریدند.

وی بیان کرد: دشمن آمده بود بماند اما به فضل خدا و اراده مردم با خفت ۲۱ هزار اسیر به جا گذاشت.

این نماینده مجلس گفت: دشمن با توجه به حماسه ملت در دفاع مقدس جرات ندارد گوشه چشمی به این مرز و بوم داشته باشد.

انتهای پیام

کد N299413

وبگردی