آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

دانایی‌فر: زیباری به ایران سفر می‌کند/ تایید شهادت دو ایرانی پروژه خط گازرسانی به عراق

دانایی‌فر: زیباری به ایران سفر می‌کند/ تایید شهادت دو ایرانی پروژه خط گازرسانی به عراق

سفیر ایران در عراق شهادت دو تن از کارکنان ایرانی خط گازرسانی به عراق در شمال شرقی بعقوبه را تایید کرد.

حسن دانایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: ساعت 6 صبح روز شنبه طی دو انفجار در یک نقطه و در حالی که کارکنان خط گازرسانی ایران به عراق در حال عزیمت به محل کار خود بودند حادثه تروریستی رخ می‌دهد که در اثر آن دو تن از هم‌وطنان‌مان که در پروژه مذکور مشغول به کار بودند به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا،‌ یک منبع امنیتی در استان دیاله عراق اعلام کرد که در جریان انفجاری که یک دستگاه خودروی متعلق به یک شرکت ایرانی در شمال شرقی بعقوبه را هدف قرار داده بود، چند تن کشته و زخمی شدند.

به گفته این منبع آمار کشته شدگان این انفجار حاکی از کشته شدن چهار کارگر و دو متخصص فنی ایرانی و زخمی شدن سه تن دیگر است.

سفیر ایران در عراق در پاسخ به این پرسش که هدف این حمله تروریستی کارکنان ایرانی بوده است؟ گفت: کارکنان مشغول به کار ایرانی از سوی ارتش عراق مورد حفاظت قرار داشتند و هنوز نمی‌توان تایید کرد که هدف از این حمله ایرانی‌ها بوده‌اند یا ارتشی‌ها.

دانایی‌فر اظهار کرد که تروریست‌ها با خدمات رسانی به مردم عراق مشکل دارند. خط گازرسانی به عراق که در مرحله لوله‌گذاری است از پروژه‌های مهم است.

هم‌چنین سفیر کشورمان در بغداد با اشاره به برخی اخبار مبنی بر سفر نوری مالکی نخست‌وزیر عراق به ایران با رد این اخبار تاکید کرد: این اخبار صرفا با هدف جوسازی صورت می‌گیرد و سفر آقای مالکی به ایران نه انجام گرفته است، نه برنامه‌ریزی شده و نه به طور غیرمنتظره قرار است صورت گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی جریان‌های داخل عراق و کشورهای منطقه به این نوع خبرسازی‌ها دست می‌زنند.

دانایی‌فر درباره سفر وزیر خارجه عراق به ایران برای امضای تفاهم‌نامه اجرای قرارداد 1975 با اشاره به دیدارش با هوشیار زیباری که پنج‌شنبه هفته گذشته انجام شده است گفت: در دیداری که اخیرا با آقای زیباری داشتم به من گفتند که در روزهای آتی به منظور امضای تفاهم‌نامه مذکور به تهران می‌آید.

انتهای پیام

کد N299310

وبگردی