آفتاب

الغنوشی میان سازمان بین‌المللی اخوان‌المسلمین با قاهره میانجگری خواهد کرد

الغنوشی میان سازمان بین‌المللی اخوان‌المسلمین با قاهره میانجگری خواهد کرد

منابع آگاه با بیان اینکه طرحی برای بازگشت اخوان المسلمین مصر به عرصه سیاست در این کشور ارائه شده است، اعلام کردند که راشد الغنوشی ریاست کمیته آشتی میان اخوان‌المسلمین با قاهره را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه لندنی العرب اظهار کردند که "عمرو دراج"، از رهبران اخوان المسلمین از داخل زندان طرحی را به مسئولان مصری ارائه داده که بر اساس آن اخوان‌المسلمین امتیازهای سیاسی بسیاری را ارائه داده و در مقابل به آن‌ها اجازه بازگشت به عرصه سیاست داده می‌شود.

منابع فاش کردند که دراج این طرح خود را به شخصیت‌های مهم و نزدیک به مسئولان مصری داده است که بر اساس آن، مصر به پیگردهای امنیتی علیه اعضای اخوان‌المسلمین پایان داده و رهبران این گروه را که در خشونت‌ها دست نداشته‌اند، آزاد می‌کند؛ در مقابل نیز اخوان‌المسلمین از خواسته خود برای بازگشت محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر به قدرت صرف‌نظر کرده و تعهد می‌دهد که از مردم مصر به خاطر تمام اشتباهاتی که مرتکب شده است، عذرخواهی کند.

منابع خاطرنشان کردند که مسئولان، تصمیم‌ گیری درخصوص این طرح را تا پایان زمان انتخابات به تعویق انداخته تا رئیس جمهور جدید در خصوص این پرونده تصمیم‌گیری کند.

در همین راستا، حسین عبدالرحمن، موسس جنبش "اخوان بدون خشونت" اظهار کرد که گروه اخوان‌المسملین در مصر ظرف دوره اخیر مورد اعمال فشارهایی از سوی رهبران سازمان بین‌المللی اخوان‌المسلمین قرار گرفته‌اند تا دادن امتیازهایی را قبول کنند تا بدین ترتیب، اعمال فشارها بر این گروه در کشورهای جهان کمتر شود.

وی تصریح کرد که کمیته آشتی با دولت مصر تشکیل خواهد شد که "راشد الغنوشی"، رهبر جنبش اسلا‌م‌گرایی النهضة ریاست آن را بر عهده خواهد داشت.

حسین عبدالرحمن عنوان داشت که پس از انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس جمهور جدید برای مصر، این تصمیم برای آغاز فعالیت این کمیته اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام

کد N299137

وبگردی