آفتاب

افتتاح 4 کارگاه حرفه‌آموزی توسط بنیاد تعاون در اهواز

افتتاح 4 کارگاه حرفه‌آموزی توسط بنیاد تعاون در اهواز

چهار کارگاه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی مددجویان صبح امروز توسط مدیرعامل بنیاد تعاون حمایت از خانواده زندانیان در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و به همت بنیاد تعاون حمایت از خانواده زندانیان 4 کارگاه حرفه‌آموزی و اشتغال زایی مددجویان زندان اهواز دقایقی پیش با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون و مدیرکل زندان‌های استان خوزستان افتتاح شد.

این پروژه‌ شامل کارگاه‌های بلوک سازی سبک، کارگاه کودسازی ورمی کمپوست، کارگاه مجتمع پرواربندی 450 راس گوساله و کارگاه بسته بندی ملزومات بهداشتی مددجویان است.

در کارگاه ورمی کمپوست از فضولات حیوانات و اضافه‌ مواد غذایی زندانیان استفاده می‌شود. تعدادی کرم آرژانتینی 3 سال قبل وارد ایران شده که این کرم‌ها در بین این کودها تغذیه می‌کنند و از 100 درصد، 20 درصد استفاده برای خودشان و 80 درصد از مدفوع کرم‌ها برای اصلاح این کودها استفاده می‌شود. در حال حاضر یکی از اهداف بنیاد تعاون تولید 10 هزار کمپوست در سال جاری در سطح کشور است.

در کارگاه‌های بسته بندی ملزومات بهداشتی و پوشاکی مددجویان مجتمع الحدید اهواز هر 6 ماه یک بار 20 هزار بسته بندی بهداشتی توسط مددجویان تولید می‌شود که در واقع بنیاد تعاون این آمادگی را دارد که برای ارتش و نیروهای مسلح نیز سفارش‌هایی را در رابطه با بسته بندی‌های بهداشتی بپذیرد.

رییس زندان‌ الحدید اهواز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در واقع این زندان 2 هزار و 500 نفر ظرفیت دارد، اما هنوز به طور کامل افتتاح و راه‌اندازی نشده است. همچنین جداسازی زندانیان مواد مخدر هنوز انجام نشده است.

نیسی ادامه داد: در این زندان در حال حاضر 140 نفر زندانی مشغول به‌کار هستند.

رییس زندان الحدید اهواز خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که خروج از زندان‌های بسته و ورود به زندانهای باز افزایش داده شود؛ زیرا با افزایش این موضوع آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و دلیل آن این است که زندانیان باز بعد از ظهر‌ها به منزل خودشان می‌روند و اگر مددجوها به عنوان سرپرست خانوار شب‌ها در کنار خانواده خود باشند قطعا آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود.

وی یادآور شد: از بین این 140 زندانی که در حال حاضر در زندان الحدید به سر می‌برند 60 الی 70 نفر از آنها دارای رای باز هستند.

انتهای پیام

کد N299117

وبگردی