آفتاب

رئیس‌جمهوری اروگوئه به 100 کودک سوری پناه می‌دهد

رئیس‌جمهوری اروگوئه به 100 کودک سوری پناه می‌دهد

رئیس جمهوری اروگوئه 100 کودک آواره سوری را در خانه تابستانی خصوصی خود پناه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، خوزه موخیکا، رئیس جمهوری اروگوئه تصمیم گرفته است در یک اقدام انسان دوستانه 100 کودک سوری را که طی درگیری‌های این کشور یتیم شده‌اند، در خانه‌ خود پناه دهد.

پیش بینی می‌شود که این کوکان در سپتامبر آینده همراه با یکی از نزدیکان خود و زیر نظر کمیسریای عالی سازمان ملل متحد از چادرهای پناهندگان خاورمیانه به این خانه منتقل شوند.

این اقدام انسان‌دوستانه در مقابل آنچه که از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از کودکان یتیم آوارگان سوری اتخاذ شده، قابل مقایسه نیست، چرا که آمارها نشان می‌دهد آمریکا در میان 3 / 2 میلیون مهاجر سوری، فقط به 31 آواره اجازه ورود به این کشور را داده است. این در حالی است که 135 هزار نفر از آوارگان خواستار پناهندگی به این کشور شده‌اند.

خوزه موخیکا، رئیس جمهوری اروگوئه معروف به "په په موخیکا" یک رهبر ارتودوکس مسامحه‌گر بوده و همواره از زدن کراوات خودداری می‌کند و هیچ فرزندی ندارد.

در رسانه‌های بین‌المللی از وی به عنوان فقیرترین رئیس جمهوری جهان یاد می‌کنند که اشاره‌ای به سبک زندگی فروتنانه وی است.

وی حدود 90 درصد از دستمزد ریاست جمهوری خود را صرف برنامه‌های اجتماعی می‌کند و از کاخ ریاست جمهوری برای زندگی کردن با همسرش صرف نظر می‌کند و در مزرعه قدیمی خود مشغول به باغبانی است.

انتهای پیام

کد N299110

وبگردی