آفتاب

عراقچی: ظریف به اروپایی ها گفت"فردو" 70 متر زیر سنگ است و نمی توانید آن را بزنید/ برای جنگ نیامده ام

عراقچی: ظریف به اروپایی ها گفت"فردو" 70 متر زیر سنگ است و نمی توانید آن را بزنید/ برای جنگ نیامده ام

فارس نوشت:

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای گفت: آقای ظریف در مذاکرات محکم در مقابل اروپاییان ایستاد و گفت شما چون نمی‌توانید فردو را بزنید می‌خواهید تعطیل کنید بعد نطنز را که ۲۰ متر زیر خاک است بزنید و من اینجا نیامده‌ام که کشورم را در آستانه حمله قرار دهم.
نقل از روابط عمومی سپاه، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در همایش سراسری هادیان سیاسی سپاه طی سخنانی گفت: در مذاکرات طرف مقابل می‌گفت نگرانی‌ ما این است که شما به سمت سلاح هسته‌ای بروید و ایران اعلام کرد اگر ما نگرانی شما را برطرف کنیم، شما حاضر هستید ایران برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را همراه با غنی‌سازی و بدون تحریم‌ها ادامه دهد؟ طرف مقابل قبول کرد. امتیازی که غرب به ‌دنبال آن بود اینکه ایران به سمت سلاح هسته‌ای نرود و جمهوری اسلامی به لحاظ شرعی و عقلی اساساً هیچ برنامه‌ای برای تولید سلاح هسته‌ای نداشته و به این سمت نمی‌رود، بنابراین ایران با شرط اینکه نیازهای خود را تأمین کند و نظارت‌های بیشتری را به شرط عدم سوءاستفاده بپذیرد، وارد مذکره شد.

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای گفت: فردو ۷۰ متر زیر سنگ است و چون غربی‌ها نمی‌توانند آن را بزنند بدنبال تعطیل کردن آن بوده‌اند. اما آقای ظریف در مذاکرات محکم در مقابل اروپاییان ایستاد و گفت شما چون نمی‌توانید فردو را بزنید می‌خواهید تعطیل کنید بعد نطنز را که ۲۰ متر زیر خاک است بزنید و من اینجا نیامده‌ام که کشورم را در آستانه حمله قرار دهم.

عراقچی در پایان گفت: باید آماده بود و به‌ گونه‌ای رفتار کنیم که اگر مذاکرات شکست خورد کسی نتواند ایران را متهم کند. در این زمینه راه اصلی این است که باید وفاق ملی داشته باشیم.

 

23231

 

کد N299043

وبگردی