آفتاب

حمایت اتحادیه اروپا از انتخابات اوکراین

حمایت اتحادیه اروپا از انتخابات اوکراین

اتحادیه اروپا حمایت خود از انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری در اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، موفقیت آمیز بودن انتخابات ریاست جمهوری 25مه سال جاری میلادی در اوکراین گام بزرگی در راستای کاهش تنش‌ها و احیای امنیت و ثبات سیاسی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شدت از کشته شدن دست کم 16 تن در شرق اوکراین آن هم پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ناراحتیم و تسلیت خودمان را به خانواده‌های این قربانیان و مردم اوکراین اعلام می‌داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: رای دهندگان اوکراینی باید در حق رای‌شان آزاد باشند. مقام‌های انتخاباتی باید اجازه داشته باشند تا بدون مانع انتخابات را در کل کشور برگزار کنند و ناظران داخلی و بین المللی نیز باید اجازه داشته باشند تا کاملا به وظایف خود عمل کنند.

براساس این بیانیه دفتر موسسات دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا یک هیات ناظر را برای ارزیابی این انتخابات با استانداردهای بین المللی مستقر کرده و تمامی طرفین و احزاب باید به نتایج این ارزیابی احترام بگذارند. در این خصوص رفتار و برخود تمامی احزاب و شرکای بین المللی زیر نظر است.

به طور همزمان اتحادیه اروپا و اوکراین روابط خود را از طریق مذاکره درباره صدور ویزا توسعه داده‌اند.

انتهای پیام

کد N299035

وبگردی