آفتاب
به مناسبت سوم خرداد صورت گرفت؛

اهدای لوح سپاس به جمعی از خانواده های شهدای فتح خرمشهر/ همخوانی "ممد نبودی"در سالگرد فتح خرمشهر

اهدای لوح سپاس به جمعی از خانواده های شهدای فتح خرمشهر/ همخوانی "ممد نبودی"در سالگرد فتح خرمشهر

به مناسبت سوم خرداد فتح خرمشهر رئیس جمهور با اهدای لوح سپاس از جمعی از خانواده های شهدای فتح خرمشهر تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و سرلشکر فیروزآبادی فرمانده کل نیروهای مسلح در محل اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم از سوی رئیس جمهور به خانواده های شهدای فتح خرمشهر از جمله سیدهدایت جهان آرا پدر سه شهید، مادر شهیدان علیرضا و محمدتقی ناصحی، فرزند شهید نادر بهرامی، همسر شهید احمد کاظمی، پدر شهید عدنان خلعت پور، مادر شهید روبرت لازار، همسر شهید بابایی، فرزند شهید سیدجمال الدین دولتخواه، همسر شهید علی صیاد شیرازی، همسر شهید ابراهیم اقبالی، پدر دو شهید حسینعلی و اسماعیل خلیلیان، فرزند شهید غلامرضا بارانی، مادر شهید فرهاد خادم (از شهدای زرتشتی) و فرزند شهید ابوبکر اونق لوح سپاس اهدا شد.

همچنین حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید نیز حماسه آزادسازی خرمشهر را درخشان ترین برگ مقاومت فرزندان ایران نامید و گفت: سوم خرداد مانند نگینی تابناک در تاریخ سرافراز 8 سال دفاع مقدس می درخشد و این روز شجاعت فرزندان ایران را به منصه ظهور گذاشت.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: صدامیان به خرمشهر آمده بودند رئیس رژیم عراق بارها گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را باز پس گیرند من کلید بصره را به آنان خواهم داد و این نصرت الهی بود و خداوند خرمشهر را آزاد کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: به منظور گرامیداشت این فتح الفتوح و تجلیل از شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان آن حماسه همیشه جاوید این جشن بزرگ را با حضور خانواده های معظم ایثارگر و همه اقوام ایرانی و همه مذاهب که در آزادسازی خرمشهر نقش آفرینی کردند برگزار می شود.

شهیدی در پایان گفت: از یار دیرین امام و رهبری، رئیس جمهور محترم و همچنین ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح سردار فیروزآبادی برای شرکت در این مراسم تشکر می کنم.

بنا بر این گزارش در این مراسم گروه کر ارامنه به اجرای سرود حماسی پرداخت و در پایان اجرای خود اعلام کرد این سرود با صرف وقت زیاد و عشق و علاقه آماده شده است که آن را به خانواده معظم شهدای فتح خرمشهر اهدا می کنیم.

همچنین در این مراسم غلامرضا کویتی پور نیز از حماسه سرایان دوران دفاع مقدس قطعه معروف «محمد نبودی» را اجرا کرد حضار نیز به احترام سرود ایستادند و وی را در خواندن این قطعه همراهی کردند.

کد N299024

وبگردی