آفتاب
عابدینی در گفتگو با مهر : 

کمیته مشورتی سیاسی ایران و یمن در تهران برگزار می شود

کمیته مشورتی سیاسی ایران و یمن در تهران برگزار می شود

کاردار ایران در یمن از تشکیل جلسه کمیته مشورتی سیاسی مشترک ایران و یمن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کمیته برای سومین بار  در سطح معاونین وزرای خارجه در تهران برگزار می شود.

مرتضی عابدینی، کاردار ایران در یمن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر اخیر حسین امیرعبدالهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به صنعا این سفر را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این سفر دو طرف برادرانه و شفاف مسائل فی مابین را مطرح کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این سفر بار دیگر بر اهمیت ثبات و امنیت  یمن تأکید و بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثابت یمن را امنیت و ثبات جمهوری اسلامی تلقی می کند و ما به هیچ وجه مایل نیستیم که در منطقه ناآرامی مشاهده شود چراکه ناآرامی خواست دشمنان است .

عابدینی گفت: یکی از دستاوردهای این سفر احیای کمیته مشورت سیاسی بود که قرار شد این کمیته برای سومین بار در آینده بسیار نزدیک در تهران تشکیل جلسه دهد.

کاردار ایران در یمن با اشاره به اینکه این کمیته در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور است ، اظهار داشت: رئیس کمیته مشورتی سیاسی از سوی ایران حسین امیرعبدالهیان خواهد بود . این کمیته در گذشته یک بار در تهران و یک بار در یمن تشکیل شده بود و این بار قرار است در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: در کمیته مشورتی سیاسی ایران و یمن مسائل مورد علاقه دو طرف اعم از سیاسی ، امنیتی ، فرهنگی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کاردار ایران در یمن تصریح کرد: در سفر معاون وزیر امور خارجه درباره موضوعات دیگر مورد علاقه دو طرف از جمله افزایش ارتباطات و سر و سامان دادن به سفارت خانه ها نیز مباحثی مطرح شد که در صورت اجرایی شدن در این باره اطلاع رسانی خواهد شد .

وی همچنین درباره دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن با اشاره به اینکه مذاکرات درباره آزادسازی وی ادامه دارد ، گفت: آقای نیکبخت در سلامت هستند. 

کد N298844

وبگردی