آفتاب

اردوغان: از صبر و تحمل نیروهای امنیتی ترکیه شگفت زده شده‌ام

اردوغان: از صبر و تحمل نیروهای امنیتی ترکیه شگفت زده شده‌ام

نخست‌وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن عزاداران قربانی پارک "گزی" گفت، از "صبر و شکیبایی" نیروهای امنیتی در جریان درگیری‌های خونین در اوکمیدانی استانبول شگفت‌زده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در یک نشست خبری به دنبال درگیری‌ها در اوکمیدانی استانبول که دو تن کشته برجای گذاشت، گفت: به خاطر خدا آیا پلیس باید در مقابل چنین چیزهایی همین طوری بی‌تفاوت بایستد؟ من درک نمی‌کنم که چطور نیروهای امنیتی آنقدر تحمل و صبر داشتند. ماموران پلیس در پی پرتاب کوکتل مولوتف از سوی معترضان زخمی شدند.

برخی معترضان در اوکمیدانی قصد داشتند در 22 مه سال جاری میلادی مراسم یادبودی برای قربانیان فاجعه معدن "سوما" و همچنین برکین الوان، قربانی 15 ساله پارک "گزی" برگزار کنند که پلیس ترکیه مداخله و آن‌ها را متفرق کرد.

اردوغان گفت: این دیگر چیست؟ آن‌ها قصد داشتند تا مراسم یادبودی برای برکین الوان برگزار کنند. آیا ما برای هر مرده‌ای مراسم می‌گیریم؟ او جان باخته و دیگر تمام شده است.

اردوغان بار دیگر پس از معدن سوما به شدت از کاربران توییتر در کشورش انتقاد کرد.

وی افزود: آنهایی که از دولت ترکیه با وجود افزایش کمک‌هایش به آفریقا به عنوان یک موفقیت بزرگ به خاطر ناکامی در کمک به موقع برای زیرآوار ماندگان معدن سوما انتقاد می‌کنند، افرادی "بی‌رحم و ظالم" هستند.

در فاجعه معدن سوما 301 معدنچی جان باختند.

اردوغان بار دیگر گفت، ترکیه به خاطر آنکه آنقدر قدرتمند شده که بتواند به سومالی و سوما کمک کند، باید قدردانی عملکرد دولت آنکارا از سال 2002 باشد.

وی افزود: به خاطر خدا این معترضان چه درک و شعوری دارند؟ آن‌ها گوشی‌های هوشمند خود را در دست گرفته، نشسته و اظهار فضل کرده، دروغ می‌گویند و اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهند. این کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N298749

وبگردی