آفتاب

کرملین، پرنس چارلز را به "جهل تاریخی" متهم کرد

کرملین، پرنس چارلز را به "جهل تاریخی" متهم کرد

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه ضمن انتقاد از ولیعهد انگلیس مدعی شد که تنها "جهل تاریخی" می‌توانست باعث شود تا وی رئیس‌جمهوری روسیه را با هیتلر مقایسه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، "دیمیتری پشکوف"، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از سه روز سکوت خود را درباره این جرو بحث‌ها شکست و در ادعایی عجیب گفت: شخصا نمی‌توانم باور کنم که پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس چنین چیزی گفته باشد چرا که چنین بیانیه‌ای نشانه "جهل تاریخی" است.

سخنان پشکوف چند ساعت پس از آن منتشر شد که شبکه تلویزیونی راشاتودی برنامه‌ای را پخش کرد که ارتباطات خاندان سلطنتی انگلیس با نازی‌ها را نشان می‌داد.

یکی از گزارشگران ارشد سیاسی شبکه خبری راشاتودی در برنامه‌ای به بینندگان گفت: کسی جز خاندان سلطنتی انگلیس نازی‌ها را واقعا نمی‌شناسد.

وی سپس یک تصویر ویدئویی از ماکت محو شده شجره نامه خاندان سلطنتی را نمایش داد که شخصیت‌های اصلی آن ملکه الیزابت دوم، ادوارد هشتم، چارلز و هری بودند.

این گزارشگر سیاسی ابتدا به تصویری از ادوارد هشتم، دوک ویندسور و عموی بزرگ چارلز اشاره کرد که کمی پس از کناره‌گیری‌اش از سلطنت با آدولف هیلتر در سال 1937 میلادی ملاقات می‌کرد. والاس سیمپسون، همسر ادوارد هشتم نیز با هیلتر زندگی می‌کرد.

وی سپس خاطر نشان کرد که سوفی، خواهر دوک ادینبرگ، همسر ملکه الیزابت نیز پیش از آنکه در تصویری که از پرنس هری با یونیفورم نازی در یک مهمانی بالماسکه در سال 2005 میلادی منتشر شود، با یکی از نیروهای پلیس ویژه نازی ازدواج کرده بود.

این مساله سه روز پس از آن رخ داد که پرنس چارلز، پوتین را به هیتلر تشبیه کرد.

این هیاهوها پایان نیافت چرا که سفارت روسیه در لندن از یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه انگلیس که از توضیح درباره این مساله امتناع کرده بود، انتقاد کرد.

سفارت روسیه در لندن گفت، این مساله چیزی نیست جز گزارش‌های رسانه‌ای درباره یک گفت‌وگوی خصوصی که تنها باعث پشیمانی می‌شود.

روسیه سخنان پرنس چارلز را سخنانی غیرقابل‌قبول، شرم آور و ناشایست نامید.

این دیپلمات انگلیسی به "الکساندر کرامارنکو"، معاون سفیر روسیه در لندن نسبت به اقدامات مسکو در اوکراین انتقاد کرده و گفت، برای مذاکره درباره مکالمه‌های خصوصی پرنس چارلز آماده نیست.

انتهای پیام

کد N298642

وبگردی