آفتاب
روحانی:

یک کف دست از خاک سرزمین ایران در تصرف متجاوزان نخواهد ماند

یک کف دست از خاک سرزمین ایران در تصرف متجاوزان نخواهد ماند

رئیس جمهور کشورمان گفت: همه اقوام و مذاهب در آزادسازی خرمشهر شرکت داشتند، عجیب است که خرمشهر هم یادآور تلخ ترین روز تاریخ دفاع مقدس و هم یادآور شیرین ترین ساعات و روزها در ایام دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه همه اقوام و مذاهب در آزادسازی خرمشهر شرکت داشتند، گفت: عجیب است که خرمشهر هم یادآور تلخ ترین روز تاریخ دفاع مقدس و هم یادآور شیرین ترین ساعات و روزها در ایام دفاع مقدس است.

وی افزود: پیروزی بر دشمن تا دندان مسلح که از سوی همه قدرت ها و ابرقدرت ها پشتیبانی می شود، توسط ملتی که تنها تکریمات خداوند را داشت، معجزه بود.

روحانی ادامه داد: انواع سلاح های شرقی و غربی به سوی دشمن سرازیر می شد، و دلارهای نفتی برخی از کشورهای منطقه به سوی آنها سرازیر می شد، همه بندرگاه هایشان را به عنوان بندر متجاوزین قرار داده بودند، مدرن ترین هواپیماها، موشک ها و توپخانه های نفربر را وارد کرده و انواع تجهیزات و سلاح ها را در اختیار داشتند و این در حالی بود که حتی از دادن یک قطعه یدکی که باید طبق قرارداد به ایران تعلق می گرفت ، خودداری می شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت بزرگی را که راه و مسیر را از راهبر و امام بزرگش دریافت می کرد و تکیه گاهش اعطاف خداوند و معصومین(ع) بود، با تکیه بر نام فاطمه(س)، علی(ع)، حسین(ع) و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و همه بزرگان دین رمز شروع عملیات و تکیه گاه خط و پیروزی خود را نام معصومین(ع) قرار داد.

وی گفت: فرزندان شما در خرمشهر با دست خالی و سلاح سبک در برابر مجهزترین تجهیزات دشمن با پشتیبانی هلی کوپترها و هواپیماها مقاومت کردند و جنگیدند.

روحانی با اشاره به نیروهای مقاوم کشورمان بیان کرد: اینها همان افرادی بودند که راه امام(ره) و عزت را در زندگی برگزیدند. همه آنهایی که می خواستند به دنیا بگویند دوران زورگویی شما به سر آمده است و می خواستند اعلام کنند که اراده و ایمان بر سلاح و ابزار پیروز می شود. آنها می خواستند بگویند ما از هیچ قدرتی هراس نداریم و غرش توپخانه های دشمن بر اراده ما تاثیر ندارد. هر چه سختی بیشتر باشد، اراده ها آهنین تر می شود و در برابر دشمنان، متجاوزان و گرگ صفتان مقابله خواهیم کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با فرزندان شجاع از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی، عشایر و همه مدیرانی که در صحنه حضور داشتند، عالمان و بزرگان در شهر و روستا و ائمه که زیر رگبار گلوله ها در سنگر نماز ایستادند و نماز جمعه آبادان را برگزار کردند، خرمشهر را آزاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: نه یک وجب خاک از دیگر کشورها می خواهیم و نه اجازه می دهیم یک کف دست از خاک سرزمین ایران در تصرف متجاوزان بماند.

روحانی درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: ما گفته ایم می گوییم و خواهیم گفت در پی فناوری صلح آمیز هسته ای بوده ایم و هستیم و نخواهیم گذاشت دشمنان و ابرقدرت ها، گوشه ای از حق ملی ما را زیر پا بگذارند و بخواهند به ما زور بگویند.

وی تصریح کرد: همانگونه که در گذشته نیروهای ارتش، سپاه و ... در صحنه حضور داشتند اکنون فرزندان انقلابی در صحنه دیپلماسی برای به دست آوردن پیروزی دیگر همانند پیروزی خرمشهر ایستادگی ، مقاومت ، صبوری و فداکاری می کنند . ما باید پیروزی خرمشهر را در تاریخمان دوباره ، سه باره و صدباره تکرار کنیم .

کد N298636

وبگردی