آفتاب

گزارش و تصاویر اختصاصی العالم از آزاد سازی زندان حلب

گزارش و تصاویر اختصاصی العالم از آزاد سازی زندان حلب

"زندان مرکزی حلب در حومه این شهر از مناطقی است که در طول بیش از یک سال گذشته شاهد شدیدترین درگیری ها بوده است" روز 5 شنبه این زندان به دست نیروهای بشار اسد آزاد شد

 

 

خبرنگار العالم در گزارش خود گفت: ارتش سوریه طی این عملیات توانست به نیروهایش در اطراف زندان مذکور، مهمات برساند و نیروهای ارتش همچنین بخش شرقی را به طور کامل به کنترل درآوردند.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد: ارتش شامگاه سه شنبه تپه های مشرف بر شهرک حیلان و زندان مرکزی حلب را به کنترل خود درآورده بود.

به گفته خبرنگار العالم، عملیات نظامی غافلگیر کننده ارتش با کنترل بر تپه های "حیلان" و "الجرف الصخری" مشرف بر زندان حلب و همچنین ارتفاعات "اغوب" در طرف مقابل و منطقه "البریج" و شهرک صنعتی از پشت آغاز شد.

یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه در این باره به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش سوریه طی عملیاتی غافلگیر کننده توانستند تروریست های مستقر در منطقه حیلان و شرق اردوگاه حندرات را شکست داده و به سوی قلعه "اغوب" مشرف بر زندان مرکزی حلب پیشروی کنند.
 
وی افزود: نیروهای ارتش با کنترل بر این منطقه، توانستند راه نفوذ به زندان مرکزی را باز کنند و تروریست ها را از بخش غربی و اطراف شهرک صنعتی در منطقه شیخ نجار حلب پاکسازی کنند.
خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود تأکید کرد: یگان های مهندسی ارتش سوریه همچنان به عملیات پاکسازی و خنثی کردن بمب های کار گذاشته شده توسط گروههای مسلح با هدف جلوگیری از پیشروی یگان های ارتش سوریه به سوی زندان، ادامه می دهند.
یک فرمانده نظامی سوری در این باره گفت: نفوذ به این مناطق بسیار دشوار بود. اما ارتش توانست با همت و اراده نیروهایش وارد این منطقه شود و آن را پاکسازی نماید.

زندان مرکزی حلب در حومه این شهر از مناطقی است که در طول بیش از یک سال گذشته شاهد شدیدترین درگیری ها بوده است و تروریست ها به طور مکرر برای کنترل بر آن تلاش می کردند.
کنترل ارتش بر زندان مذکور، نقطه عطفی در راستای تکمیل محاصره شهر حلب به شمار می آید.

26149

کد N298620

وبگردی