آفتاب
با کابوس خواندن اخوان المسلمین مطرح شد؛

پیش بینی روزنامه السعودی : صباحی نخست وزیر السیسی می شود

پیش بینی روزنامه السعودی : صباحی نخست وزیر السیسی می شود

یک روزنامه سعودی امروز در گزارشی اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، حمدین صباحی را که رقیب وی محسوب می شود، به عنوان نخست وزیر معرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی امروز در گزارشی اعلام کرد: پیروزی "عبدالفتاح السیسی" در انتخابات ریاست جمهوری مصر قطعی به نظر می رسد و میزان آرای وی در انتخابات خارج از کشور نیز میزان محبوبیت بالای وی را کاملا نمایان کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: انتخابات ریاست جمهوری مصر در روزهای دوشنبه و سه شنبه  جاری بیش از آنکه رقابتی برای شکست و یا پیروزی میان نامزدها باشد، در واقع دلیل جدیدی برای میزان بالای محبوبیت فردی است که مصر را از کابوس اخوان المسلمین نجات داد.

عکاظ با اشاره به تفاوت انتخابات فعلی ریاست جمهوری مصر با انتخابات سال 2012 ، اعلام کرد: در انتخابات قبلی "احمد شفیق" به عنوان شخصیتی که از بازماندگان نظام سابق بود، در رقابت با "محمد مرسی" که مردم وی و جریانش را نزدیک تر به خود می دانستند، رقابت می کرد. اما در این انتخابات عبدالفتاح السیسی و حمدین صباحی حضور دارند که از احترام و محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار هستند و می خواهند مصر را به جایگاهی که شایسته آن است برسانند.

در ادامه این گزارش آمده است: موضوعی که طی روزهای اخیر برخی محافل سیاسی به آن اشاره کرده اند این است که السیسی پس از برگزاری انتخابات به عنوان رئیس جمهور منتخب مصر، حمدین صباحی را به عنوان نخست وزیر معرفی می کند تا وی دولت جدید را تشکیل دهد.

بر  این اساس، السیسی و صباحی در کنارهم امور مصر را برعهده می گیرند تا بر مبنای پیش زمینه های مشترک به دیدگاه واحدی درباره آینده سیاسی، اقتصادی و توسعه ای مصر برسند.

کد N298351

وبگردی