آفتاب

رئیس قوه قضاییه عراق برای تحویل منافقین به ایران اعلام آمادگی کرد

رئیس قوه قضاییه عراق برای تحویل منافقین به ایران اعلام آمادگی کرد

رئیس قوه قضاییه عراق از آمادگی دستگاه قضایی این کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای تحویل عناصر جنایتکار گروهک تروریستی منافقین به کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدحت المحمود که هفته گذشته به دعوت رسمی رئیس قوه قضائیه به تهران سفر کرده بود پیش از ترک ایران، در دیدار با محمدجواد هاشمی نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان با اعلام آمادگی برای انجام هرگونه اقدامی جهت احقاق حقوق شهدای ترور کشور گفت: دستگاه قضایی این کشور آماده شنیدن درخواست ها و مطالبات خانواده شهداست.

رئیس قوه قضاییه عراق در ادامه با اعلام آمادگی قوه قضاییه این کشور برای همکاری در زمینه پرونده گروهک منافقین افزود: به مسؤولان ایرانی اطلاع داده است در صورتی که درخواست تحویل برخی افراد این گروه (منافقین) را مطرح کنند، از راه های قانونی این درخواست از سوی وزارت امور خارجه به قوه قضاییه عراق ابلاغ خواهد شد و قوه قضاییه نیز موضوع را بررسی و اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان نیز در این دیدار از ابراز آمادگی این سازمان مردم نهاد برای تحویل اسناد و مدارک مربوط به ترورهای گروهک منافقین به دولت و دستگاه قضایی عراق خبر داد.

گفتنی است حسن الشمری وزیر دادگستری عراق چندی پیش آمادگی کشورش برای تحویل منافقین به  ایران را اعلام کرده بود. حدود ۲۷۰۰ تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین در حال حاضر در پایگاه نظامی الحریه (لیبرتی) در غرب بغداد نگهداری می شوند و با توجه به پیشینه جنایی این گروه تاکنون هیچ کشوری حاضر به پذیرش این تعداد از منافقین نشده است.

کد N298197

وبگردی