آفتاب

مسکو برگزاری نشست شورای روسیه- ناتو پس از 27 مه را خواستار شد

مسکو برگزاری نشست شورای روسیه- ناتو پس از 27 مه را خواستار شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو برای نشست شورای روسیه- ناتو آماده است اما تاریخ مشخص این نشست احتمالی هنوز تعیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری صدای روسیه، "الکسی مشکوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران در سن‌پترزبورگ گفت: مسکو برگزاری نشست شورای روسیه- ناتو در سطح سفیران را رد نمی‌کند اما پیشنهاد می‌کند که این نشست به تاریخ دیگری موکول شود.

وی افزود: ما برگزاری چنین نشستی را رد نمی‌کنیم تنها چیزی که ما لازم داریم، تعیین تاریخی است که برای تمامی طرفین این نشست مناسب باشد. 27 مه سال جاری میلادی تاریخ مناسبی برای روسیه نیست. در حال حاضر تعیین تاریخ دقیق این نشست کار دشواری است.

این معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: همانطور که شما می‌دانید ما به مدت سه هفته تلاش کردیم تا هرچه سریعتر این نشست را برگزار کنیم. ما برای برگزاری آن آماده شده‌ایم.

این دیپلمات عالی‌رتبه اشاره کرد: در سه هفته گذشته ما به دنبال برگزاری این نشست بودیم و حتی آماده بودیم تا آن را دیروز یا امروز برگزار کنیم. قطعا ما برگزاری این نشست در تاریخ دیگر را رد نمی‌کنیم اما باید تاریخ قابل قبولی از طرف تمامی طرفین انتخاب شود. در حال حاضر نمی‌توانم بگویم که این نشست در چند روز آتی برگزار خواهد شد یا خیر چرا که 27 مه که تاریخ پیشنهادی از سوی ناتو است، برای ما مناسب نیست.

انتهای پیام

کد N298164

وبگردی