آفتاب

یک فعال دانشجویی: فسادهای ساختاری ادارات مفاسد اقتصادی را پرورش می‌دهد

یک فعال دانشجویی: فسادهای ساختاری ادارات مفاسد اقتصادی را پرورش می‌دهد

یک عضو هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: دلیل اصلی ناتوانی در مبارزه با مفاسد اقتصادی، فسادهای ساختاری و عدم شفافیت نهادهای نظارتی است که باعث رشد مفاسد می‌شود.

رضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بانک مرکزی که متولی سیستم بانکی کشور است از یک ساختار فرسوده و بدون تحرک تشکیل شده است که نیازمند تحولات جدی ساختاری است. از این مساله می‌توان نتیجه گرفت که دیگر ادارات و سازمان‌های وابسته نیز به تحول نیازمند هستند.

وی ادامه داد: این خیلی بد است که برخی بانک‌ها حتی شکایتی از افرادی که دارای معوقات بانکی زیادی هستند، ندارد، دلیلش هم این است که اطراف و فساد در ادارات اقتصادی ما نهادینه شده است.

این فعال دانشجویی دور شدن از فرهنگ دینی را دلیل فسادهای اقتصادی دانست و افزود: عدم عزم جدی در مبارزه با فساد در دوری از فرهنگ دینی و شعارزدگی موانع مبارزه با مفاسد اقتصادی است. تاکیدات رهبری و نیروهای اجرایی به مبارزه با ویژه‌خواری به شعار تبدیل شده است و گاها دیده می‌شود که خود مسئولین کشور دست به ویژه‌خواری و اسراف می‌زنند.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت‌سازی امور اقتصادی، گفت: مجلس باید با اصلاح قوانین به برطرف کردن فضای ویژه‌خواری کمک کند. قوه قضاییه نیز با کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها و اطلاع‌رسانی دقیق درباره مسائل پیگیری شده سهم خود را ادعا کند. دولت نیز که مهم‌ترین بخش مبارزه با مفاسد را بر عهده دارد باید از تجمل‌گرایی و توجه صرف به توسعه اقتصادی به فکر مستضعفان جامعه باشد.

انتهای پیام

کد N298089

وبگردی