آفتاب

دولت نظامی تایلند یینگلوک شیناواترا را بازداشت کرد

دولت نظامی تایلند یینگلوک شیناواترا را بازداشت کرد

کوالالامپور- ایرنا - ˈ یینگلوک شیناواترا ˈ نخست وزیر سابق تایلند که اخیرا توسط دادگاه قانون اساسی برکنار شده بود به همراه تعدادی از اعضای خانواده اش توسط کودتاگران بازداشت شد.

به گزارش ایرنا، ˈسومچای وونگ ساواتˈ شوهر خواهر یینگلوک نیز به همراه وی هنگامی که نظامیان آن ها را برای نشستی احضار کرده بودند، بازداشت شد.

سومچای که سال 1387 در اوج تظاهرات مخالفان دولت توسط حزب حاکم برای پست نخست وزیری تایلند معرفی و رای پارلمان را کسب کرد در دولت یینگلوک نیز دارای مناصب سیاسی بالا بود.

براساس گزارش روز شنبه رسانه های تایلند یکی دیگر از خویشاوندان نزدیک نخست وزیر برکنارشده تایلند نیز جزو بازداشت شدگان است.

شورای نظامی حاکم بر تایلند روز گذشته 155 شخصیت سیاسی از جمله یینگلوک شیناواترا را ممنوع الخروج کرده بود.

دولت نظامی تایلند اعلام کرده است نخست وزیر برکنارشده این کشور یک هفته و تا زمان آرام شدن اوضاع تایلند در مکانی که اعلام نشده است در بازداشت خواهد بود.

یینگلوک و نیواتومرونگ بونسونگپایسان نخست وزیر موقت تایلند روز گذشته پس از فراخوان فرمانده ارتش برای ارایه گزارش در باشگاه ارتش تایلند حضور یافته بودند.

به نظر می رسد ارتش در حال بازداشت و نظارت گسترده بر سرخ جامگان است که از خانواده شیناواترا و دولت سرنگون شده وی حمایت می کنند.

دولت نظامی تایلند امنیت مرزی این کشور را تقویت کرده است و اجازه خروج بویژه از مرز لائوس داده نمی شود.

کامیون های ترانزیت نیز برای ممانعت از فرار سیاستمداران پس از تقویت شایعاتی مبنی بر احتمال خروج سیاسیون از کشور به شدت کنترل می شوند.

آساق**1611
کد N297959

وبگردی