آفتاب

حملات تروریستی در عراق در یک مراسم شیعیان 17 کشته بر جا گذاشت

حملات تروریستی در عراق در یک مراسم شیعیان 17 کشته بر جا گذاشت

تهران ، ایرنا- حملات تروریستی در بغداد و شمال عراق همزمان با تجمع زایران شیعه در پایتخت عراق به مناسبت برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم (ع) در میان تدابیر شدید امنیتی روز جمعه دست کم 17 کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ،مقامات امنیتی و پزشکی عراق گفتند، این حملات مرگبار در پایتخت و استان نا آرام نینوا 17 نفر را کشت و 25 نفر دیگر را زخمی کرد.

در همین حال ،شلیک خمپاره به سمت شمال بغداد سه نفر را کشت و دو نفر دیگر نیز در غرب پایتخت به ضرب گلوله کشته شدند.

گلوله های خمپاره در منطقه الزهرا واقع در مجاورت حرم مطهر کاظمین فرود آمدند که در آن دهها هزار مسلمان شیعه برای مراسم شهادت امام موسی کاظم جمع شده بودند.

زایران از چند روز پیش برای حضور در این مراسم به سمت کاظمین حرکت کرده اند. این مراسم در روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود می رسد.

طی سالهای گذشته نیز حملات چندگانه ای در طول ایام سوگواری شهادت امام موسی کاظم (ع) علیه زایران انجام شده است و این در حالی است که مقامات پیش از مراسم امسال تدابیر شدید امنیتی را در بغداد به مورد اجرا گذاشته اند.

به گفته مقامات در استان نینوا واقع در شمال پایتخت ، چهار نفر دیگر روز جمعه کشته شده اند که دو نفر از آنان افسر پلیس بوند. در حملات دیگری که در شمال بغداد رخ داد هشت نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

مترجمام 1403
کد N297956

وبگردی