آفتاب

شمار قربانیان اعتراضات 24 ساعت اخیر ترکیه به 2 نفر رسید

شمار قربانیان اعتراضات 24 ساعت اخیر ترکیه به 2 نفر رسید

رسانه های خبری از افزایش شمار جان باختگان اعتراضات روز گذشته استانبول خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شب گذشته استانبول بار دیگر صحنه اعتراضات ضد دولتی بود که در جریان آن یک تن کشته و 9 تن دیگر از جمله 7 مامور پلیس زخمی شدند.

اما بعدازظهر امروز جمعه استاندار استانبول به خبرنگاران گفت: یکی ازمجروحان حادثه دیشب نیز در بیمارستانی در این شهر جان خود را از دست داده است.

بر پایه این گزارش در پی حادثه خونین شب گذشته شهربانی استانبول سلاح های 20 مامور پلیس را که در منطقه حضور داشتند برای بازرسی تحویل گرفت.

شماری از مردم استانبول عصر روز گذشته در مراسم یادبود "برکین الوان" نوجوان پانزده ساله ای که به نماد تظاهرات ضد دولتی تابستان گذشته تبدیل شده با حضور در خیابان ها ، علیه دولت ترکیه شعار دادند.

تظاهرات معترضان با مداخله پلیس و بروز درگیری ها تا نیمه شب گذشته ادامه یافت که موجب توسعه دامنه تظاهرات وشعارهای تند ضد دولتی و همچنین بروز درگیری میان تظاهرکنندگان و ماموران پلیس شد.

دراین حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و7 مامور پلیس و دو نفر از معترضان زخمی شدند که حال یکی از نها وخیم گزارش شده بود.

برخی ازرسانه های ترکیه از بازداشت شماری از معترضان خبر داده اند. این تظاهرات با مداخله پلیس و استفاده پلیس از گاز اشک آور و پرتاب بمب های آتش زا از سوی معترضان تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت.

تظاهرکنندگان درنقطه ای از منطقه "ˈاوک میدانی"ˈ که برکین الوان مورد اصابت قرار گرفته بود تجمع کرده بودند.

تابستان گذشته ˈ برکین الوان ˈ که برای خرید نان از منزل خود خارج شده بود بر اثر اصابت کپسول گازاشک آوری که پلیس پرتاب کرده بود ، از ناحیه سر زخمی و در بیمارستانی در استانبول بستری شده بود. او پس از260 روز که به کما رفته بود ماه مارس گذشته دربیمارستانی در استانبول در گذشت .

مرگ وی که سمبل تظاهرات پارک گزی استانبول شده بود، بازتاب گسترده ای در رسانه های جمعی داخلی وخارجی ترکیه داشت.

کد N297834

وبگردی