آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی: گزینه نظامی علیه ایران به بایگانی تاریخ سپرده شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی: گزینه نظامی علیه ایران به بایگانی تاریخ سپرده شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از دوران دفاع‌مقدس و درس فراموش نشدنی در عملیات بیت‌المقدس توسط رزمندگان اسلام به متجاوزان، نه تنها گزینه نظامی روی میز نبوده، بلکه به بایگانی تاریخ سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، "محمد اسماعیلی" در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با اشاره به اینکه در دوران دفاع‌مقدس سال‌روز آزادسازی خرمشهر به عنوان نماد مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی و تبعیت از ولایت‌فقیه به نمایش گذاشته شد، اظهار کرد: روز سوم خرداد، به عنوان نماد هشت سال دفاع‌مقدس این پیام را به دنیا صادر کرد که اگر ملتی اراده کند می‌تواند از حق و حقوق خود در برابر متجاوزان دفاع کند.

وی ادامه داد: قدرت‌هایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی و دیگر قدرت‌های آن مقطع تاریخی، نظام جمهوری اسلامی را قابل تحمل نمی‌دانستند، زیرا تشکیل این نظام مغایر با منافع آنان بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دشمنان در حمله به خرمشهر این باور را داشتند که می‌توانند در کوتاه‌ترین فاصله زمانی با تمام کردن جنگ به نفع خود به اهداف‌شان برسند و در ظاهر نیز در مراحل اولیه جنگ بنا بر اظهارات خود به پیروزی‌هایی دست یافتند و بر اساس محاسبات خود باور داشتند که تکلیف به زودی معین می‌شود، اما متوجه نبودند که این بار شرایط با دفعات قبل متفاوت است و با ملتی روبه‌رو هستند که برای نخستین‌بار در طول تاریخ اسلام به میدان آمده و می‌خواهند از امام و پیشوای خود حمایت کرده و در این راه هزینه نیز بدهند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جوانان کشور در طول هشت سال دفاع‌مقدس با همت و پشتیبانی عموم مردم در راه رضای خدا قدمی برداشتند و خدواند متعال نیز آنان را پیروز میدان نبرد کرد. خدا اراده کرد تا توسط مردم ولایت‌مدار بر قدرت‌های استکباری برای همه مقاطع تاریخی درسی بزرگ بدهند تادیگر حتی فکر این مسئله نیز به ذهن آنان خطور نکند.

وی متذکر شد: امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شد که یقیناً دوران دفاع‌مقدس یکی از موفق‌ترین نمونه‌های عزم ملی و مدیریت جهادی است. امید است با استمداد از ذات اقدس الهی امروز هم در زیاده‌خواهی دشمنان قسم خورده بشریت با همان روحیه ایمانی پیروزی‌های بزرگ‌تری را شاهد باشیم و روح ملکوتی امام راحل و شهدای گران‌قدر را خشنود سازیم.

این مسوول بیان کرد: امروز نیازمند آن هستیم که در سایه مدیریت جهادی و با توکل به خدا و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری که رمز موفقیت امت ایران است، در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار و سلطه آن‌ها ایستادگی کنیم و در جریان جنگ‌نرم نیز با تشکیل جبهه عظیم مردمی وظیفه حساس خود را انجام دهیم.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر انسجام ملی نباشد، در جنگ اقتصادی نتیجه خوبی نمی‌گیریم، اما اگر با انسجام ملی و مدیریت جهادی همچون دوران هشت سال دفاع‌مقدس عمل کنیم، پیروز میدان می‌شویم، البته مردم نیز باید در این میان پای کار آمده و مصرف تولیدات داخلی را یک تکلیف برای خود بدانند.

وی با انتقاد از باندبازی و جناح‌بازی در پست‌های مدیریتی، گفت: با این عملکرد مشکل مملکت حل نمی‌شود، بلکه باید شایسته‌سالاری در انتخاب پست‌های مدیریتی حاکم باشد تا بتواند در تحقق مدیریت جهادی موفق عمل کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و عملکرد گذشته انقلاب در طول 35 سال گذشته این را ثابت کرده است، خاطرنشان کرد:برای دشمنان سلاح هسته‌ای بهانه است، این در حالی است که هدف اصلی آنان مهار جمهوری اسلامی و خارج کردن ایران از صحنه بین‌الملل است.

اسماعیلی یادآور شد: دشمنان در مذاکرات هسته‌ای بر این باورند که با مذاکره می‌توانند امتیاز از ایران دریافت کرده و ما را از مسیر منحرف کنند، اما بدون تردید این فکر شوم آنان با تیزبینی مقام معظم رهبری و درایت مسوولان محقق نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N297678

وبگردی